AURAK Celebrates International Friendships

Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, 9 December 2018, (AETOSWire): The Department of International Programs and Partnerships of the American University of Ras Al Khaimah (AURAK) participated in the global “International Education Week” by promoting cultural understanding with a series of events and activities, introducing students to the opportunities at AURAK for Study Abroad and Student Exchange.

AURAK is a public, non-profit, independent, coeducation institution accredited by the UAE Ministry of Higher Education and Scientific Research devoted to delivering an integrated American-style, undergraduate and graduate education strongly focused on the native culture.

The “International Education Week” is a three-day extravaganza encouraging student involvement in the international travel opportunities offered at AURAK. The Dean of the Office of Academic Support Services, Professor Steven Zani, launched off the first day with a welcoming speech of anecdotes of his college study abroad experiences, illustrating how “It changes your life.” He emphasized differences between tourism and travel. Tourism is a short trip resulting in a superficial view of the country and travel is an extended stay in which a person experiences day-to-day cultural traditions. Study abroad and exchange programs allow students this extended experience, providing an authentic cultural experience, teaching tolerance, and changing lives forever.

Day one continued with a presentation differentiating between the study abroad and exchange programs and describing the requirements for each. American visiting student, Tyler Kleinsasser, and French exchange student, Radostina Trifonova, presented over their Ras Al Khaimah and AURAK experiences. Tyler reported about his preconceived apprehensions about living in the culture, but he learned quickly that his fears were unfounded and has felt right at home. He already has plans for future international travel. The day ended with a potluck lunch featuring several international dishes. The rest of the week was filled with international games and a movie, celebrating AURAK’s variety of identities and nations.

AURAK President, Professor Hassan Hamdan Al Alkim, is enthusiastic about student involvement in this program, “The more we learn of each other’s cultures, the more we understand, and the less we fear one another. Programs like these enables us to break the chains of fear and live fuller, more enterprising lives.”

 

*Source: AETOSWire

Contacts:

AURAK

Jessica Zani, Writer and Editor, Department of Communications and Public Relations

+97172210900 Ext: 1325

jessica.zani@aurak.ac.ae

الجامعة الأمريكيّة في رأس الخيمة تحتفل بالصداقات العالميّة

رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 9 ديسمبر 2018، (“ايتوس واير”): شارك قسم البرامج والشراكات الدوليّة في الجامعة الأمريكيّة في رأس الخيمة في فعاليات “الأسبوع الدولي للتعليم” من خلال تعزيز التفاهم الثقافي عبر سلسلة من الفعاليّات والنشاطات تهدف إلى تعريف الطلاب بالفرص المتاحة في الجامعة الأمريكيّة في رأس الخيمة للدراسة في الخارج والتبادل الطلابي.

يُشار إلى أنّ الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة تُعتبر مؤسسة عامة للتعليم العالي مستقلة غير ربحية تؤول ملكيتها لحكومة رأس الخيمة وهي معتمدة من قبل وزارة التعليم العالي والبحث العلمي في الإمارات العربية المتحدة. وتقدم الجامعة برامج أكاديمية شاملة تستند إلى النظام التعليمي الأمريكي، بالإضافة إلى برامج للبكالوريوس والدراسات العليا تركّز بشدة على الثقافات الأصلية.

هذا ويعدّ “الأسبوع الدولي للتعليم” حدثاً يمتدّ على ثلاثة أيّام ويشجع على انخراط الطلاب والاستفادة من الفرص التي تقدّمها الجامعة الأمريكيّة في رأس الخيمة للسفر على الصعيد الدولي. وافتتح البروفيسور ستيفن زاني، عميد مكتب خدمات الدعم الأكاديميّ اليوم الأوّل بكلمة ترحيب شملت حكايات عن تجارب دراسته الجامعيّة في الخارج، حيث بيّن كيف تساهم هذه الفرصة “بتغيير حياتك”. كما شدّد على الاختلاف القائم بين السياحة والسفر. فالسياحة هي رحلة قصيرة تمنح رؤية سطحيّة للبلد، والسفر هو إقامة مطوّلة حيث يختبر الشخص التقاليد الثقافيّة اليوميّة. وتتيح برامج التبادل والدراسة في الخارج للطلاب فرصة حصولهم على هذه التجربة الموسعة، ما يمنحهم تجربة ثقافيّة أصلية ويعلّم التسامح ويغيّر حياتهم للأبد.

واستكمل اليوم الأوّل من خلال عرض يميّز بين برامج الدراسة في الخارج والتبادل الطلابي، ويحدّد المتطلبات لكلّ منها. وعرض الطالب الأمريكي الزائر تايلر كليناسر، والطالبة الفرنسيّة المشاركة في برنامج التبادل رادوستينا تريفونوفا تجربتهما في رأس الخيمة وفي الجامعة الأمريكيّة في رأس الخيمة. وأبلغ تايلر عن مخاوفه المسبقة حول العيش في هذه الثقافة، لكنّه سرعان ما تعلّم أنّ ما من مبرر لمخاوفه تلك وشعر كأنّه في وطنه. ويخطّط مسبقاً للسفر الدولي في المستقبل. واختُتم اليوم بمأدبة غداء تميّزت بعدد من الأطباق العالميّة. وشهد باقي الأسبوع ألعاب وأفلام دولية، للاحتفال بتنوّع الجامعة الأمريكيّة في رأس الخيمة على صعيد الهويّات والبلدان.

ومن جهته، عبّر البروفيسور حسن حمدان العلكيم، رئيس الجامعة الأمريكيّة في رأس الخيمة عن حماسه تجاه انخراط الطلاب في هذا البرنامج، قائلاً: “كلّما تعلّمنا عن ثقافاتنا المتبادلة، فهمنا أكثر وانخفض خوفنا من الآخر. وتمكّننا مثل هذه البرامج  من كسر قيود الخوف والتمتع بالحياة بالكامل وخوض المزيد من المغامرات”.

*المصدر: “ايتوس واير

للاتّصال

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة

كامل أبو يوسف

إدارة الاتصالات والعلاقات العامة

هاتف: 97172210900+ الرقم الداخلي: 1327

البريد الإلكتروني: k.youssef@aurak.ac.ae

I am the Owner of this educational search portal to facilitate the students to pick up the desired programs.

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

five × 2 =