AURAK Enters into a Memorandum of Understanding with Al-Farabi Kazakh National University

Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, 22 July 2018, (AETOSWire): The American University of Ras Al Khaimah (AURAK) President, Professor Hassan Hamdan Al Alkim, and the Al-Farabi Kazakh National University (KazNU) Rector, Professor Galimkair Mutanov, of the Republic of Kazakhstan, signed a Memorandum of Understanding (MoU), agreeing to exchange students, faculty, and research.

In the spirit of fostering a close international relationship between the Republic of Kazakhstan and the United Arab Emirates, developing bilateral relations in educational and scientific fields, and wishing to make their own contributions to the development of cooperation between the two institutions, AURAK and the Al-Farabi Kazakh National University signed an MoU.

The memorandum of understanding aims to promote educational and scientific cooperation, which would be facilitated through the exchange of students and faculty, as well as collaboration in research. The newly-signed agreement also provides a basis for cultural exchange between the United Arab Emirates and the Republic of Kazakhstan, as well as the possibility for even closer academic ties between the two institutions, through dual degree programs.

Dr. Lee Waller, AURAK Dean of Student Success and Enrollment Management, was overjoyed with the opportunity to solidify cultural connections this partnership enables, “The celebrated signing between Al-Farabi Kazakh National University and American University of Ras Al Khaimah will increase collaboration between these two highly respected international universities and open the door of opportunity for the peoples of both nations.”

Assuredly, both AURAK and Al-Farabi Kazakh National University will experience student success fostered from the collaborations of this partnership.  Prof. Hassan asserted, “In Al-Farabi Kazakh National University we have an esteemed collegiate cohort which will bolster the educational experience for our students with ample opportunities to advance them both in their studies and in making international connections.”

At present AURAK has a range of international partners across Africa, Asia, Europe, and North America, opening a wide spectrum of possibilities to students including exchange and study abroad programs for up to one year, as well as shorter summer sessions.

*Source: AETOSWire

Contacts:

AURAK

Jessica Zani, Writer and Editor, Department of Communications and Public Relations

+97172210900 Ext: 1325

jessica.zani@aurak.ac.ae

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة تبرم مذكرة تفاهم مع جامعة الفارابي الكازاخستانية الوطنية

رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 22 يوليو 2018، (“ايتوس واير”): وقّع كل من رئيس الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، البروفيسور حسن حمدان العلكيم ورئيس جامعة الفارابي الكازاخستانية الوطنية، البروفيسور قاليمكير موتانوفتش من جمهورية كازاخستان مذكرة تفاهم اتفقا بموجبها على تبادل الطلاب وأعضاء الهيئة التدريسية والأبحاث.

وتتماشى مذكرة التفاهم مع رغبة كلّ من الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة وجامعة الفارابي الكازاخستانية الوطنية ببناء علاقة دولية وثيقة بين جمهورية كازاخستان والإمارات العربية المتحدة، وتطوير العلاقات الثنائية في مجالات التعليم والعمل، وتقديم مساهماتهما الخاصة لتطوير التعاون بين المؤسستين.

وتهدف مذكرة التفاهم إلى تعزيز التعاون الثقافي والعلمي، والذي يمكن تسهيله من خلال تبادل الطلاب وأعضاء الهيئة التدريسية، بالإضافة إلى التعاون في مجال الأبحاث. كما توفر الاتفاقية التي تمّ التوقيع عليها حديثاً أساساً للتبادل الثقافي بين الإمارات العربية المتحدة وجمهورية كازاخستان، فضلاً عن إمكانية توثيق الروابط الأكاديمية بين المؤسستين من خلال برامج الشهادات المزدوجة.

وأعرب الدكتور لي وولر، عميد شؤون الطلبة في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة عن سعادته بفرصة تعزيز العلاقات الثقافية التي تتيحها هذه الشراكة، وقالاً: “سيساهم التوقيع على اتفاقية التفاهم بين جامعة الفارابي الكازاخستانية الوطنية والجامعة الأمريكية في رأس الخيمة في تعزيز التعاون بين هاتين الجامعتين الدوليتين اللتين تحظيان باحترام كبير وستفتح نوافذ الفرص لشعبي البلدين كليهما”.

ومن المؤكد أن كل من الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة وجامعة الفارابي الكازاخستانية الوطنية ستشهدان على نجاح الطلاب الذي سيوفّره التعاون بموجب هذه الاتفاقية. وأكد البروفيسور حسن العلكيم قائلاً: “لدينا في جامعة الفارابي الكازاخستانية الوطنية مجموعة من الزملاء المرموقين ستساهم في تعزيز التجربة التعليمية لطلابنا بفرص وافرة للتقدم في حياتهم الدراسية وفي تكوين علاقات دولية”.

هذا وتتعاون الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة حالياً مع مجموعة من الشركاء الدوليين في جميع أنحاء أفريقيا وآسيا وأوروبا وأمريكا الشمالية، مما يساهم في توفير طيف واسع من الإمكانات للطلاب، بما في ذلك برامج التبادل والدراسة في الخارج لمدة تصل الى عام واحد، فضلاً عن دورات صيفية لوقت أقصر.

*المصدر: “ايتوس واير

للاتصال:

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة

كامل ابو يوسف، إدارة الاتصالات والعلاقات العامة، +97172210900 الرقم الداخلي: 1327

k.youssef@aurak.ac.ae

 

I am the Owner of this educational search portal to facilitate the students to pick up the desired programs.

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

18 − twelve =