AURAK Hosts the Canadian Embassy

Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, 5 January 2018, (AETOSWire): The American University of Ras Al Khaimah (AURAK) hosted a meeting with the Trade Commissioner and Regional Education Coordinator of the Embassy of Canada, Mabelle Sawaqed-Hen, to discuss the possibility of establishing international partnerships with Canadian universities.

AURAK Associate Provost for Academic and Student Affairs and Associate Professor of Education, Dr. Denise Gifford, Dean of the Office of Academic Support Services, Professor Steven Zani and a group of senior representatives, met with the Canadian Embassy’s Trade Commissioner and Regional Education Coordinator, Mabelle Sawaqed-Hen, and Senior Trade Commissioner, Kate Starkey, to discuss establishing international partnerships with Canadian universities.

Professor Denise stated with AURAK’s recent accreditation from the Southern Association of Colleges and Schools Commission on Colleges, “We are at a point of growth and development. It offers us the opportunity to look more aggressively at international partnerships. It’s time to go forward.” Canadian universities would be ideal for such agreements with its universities offering 1,500 programs with cooperative education and internship options, offering AURAK students both long-term and short-term international educational opportunities with a country that was quoted by the World Bank as “the easiest place to start a business.” Participating in study abroad program with professional internships would give students an inside link to establishing various professional connections.

AURAK President, Professor Hassan Hamdan Al Alkim, is excited in seeing materialization of future endeavors through collaborations with the Canadian Embassy, “Canadian universities offer a solid, quality education with a diverse cultural and professional atmosphere in which to bolster the educational experience. Supplementing the AURAK education with a student exchange experience with any of its distinguished universities would be advantageous.”

*Source: AETOSWire

Contacts:

AURAK

Jessica Zani, Writer and Editor, Department of Communications and Public Relations

+97172210900 Ext: 1325

[email protected]

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة تستضيف وفد السفارة الكندية

رأـس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 5 يناير 2018، (“ايتوس واير”): عقدت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة إجتماعاً مع مفوضة التجارة والمنسّقة الإقليمية لشؤون التعليم بالسفارة الكندية السيدة مابيل ساكواد-هين، لمناقشة إمكانية عقد شراكات دولية مع الجامعات الكندية.

شارك في الإجتماع كلّ من مساعدة كبير المسؤولين الأكاديميين للشؤون الأكاديمية والطلابية، الدكتورة دنيز جيفورد؛

وعميد مكتب خدمات الدعم الأكاديمي، البروفسور ستيفن زاني؛ إلى جانب مجموعة من كبار ممثلي الأقسام والكليات في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، وكلّ من السيدة مابيل ساكواد-هين، مفوضة التجارة والمنسّقة الإقليمية لشؤون التعليم بالسفارة الكندية والسيدة كايت ستاركي، المفوّض التجاري لكندا.

وأوضحت الدكتورة دنيز جيفورد: “مع حصولها على الاعتماد المؤسسي من  هيئة الجامعات التابعة للرابطة الجنوبية للجامعات والكليات والمدارس (SACSCOC)، أصبحت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة في موقع مثالي يسمح لها بتحقيق مزيد من النمو والتطور، كما يوفر لنا فرصة السعي بشكل نشط إلى عقد الشراكات مع الجامعات الدولية حول العالم. إن الوقت مثالي ومناسب للمضي قدماً.” وأضافت: “تعدّ الجامعات الكندية الشريك المثالي لمثل هذه الشراكات، إذ تتمتع بسمعة مرموقة في مجال توفير التعليم التعاوني وخيارات التدريب من خلال ما يقرب من 1،500 برنامج، مما يعد بتزويد طلاب الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة بفرص تعليمية دولية طويلة الأجل أو قصيرة الأجل في دولة قالت عنها مجموعة البنك الدولي أنها ’أسهل مكان للعمل‘. بالإضافة إلى ذلك، تسمح المشاركة في برامج الدراسة والتدريب المهني في الخارج بتزويد الطلاب بروابط داخلية وثيقة لإنشاء علاقات مهنية مختلفة.”

من جانبه، أعرب البروفيسور حسن حمدان العلكيم، رئيس الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة عن سعادته بتحقق المساعي المستقبلية من خلال التعاون مع السفارة الكندية. وقال: “تقدم الجامعات الكندية فرصاً تعليمية هامة وذات جودة عالية، مدعومة ببيئة ثقافية ومهنية متنوعة تسمح بتعزيز التجربة التعليمية. من شأن رفد الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة بتجربة تبادل الطلاب مع أي من الجامعات الكندية المرموقة أن يعود بفائدة كبيرة على الجامعة.”

*المصدر: “ايتوس واير

للاتّصال

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة

كامل أبو يوسف

إدارة الاتصالات والعلاقات العامة

هاتف: 97172210900+ الرقم الداخلي: 1327

البريد الإلكتروني: [email protected]

I am the Owner of this educational search portal to facilitate the students to pick up the desired programs.

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × four =

Terms and Conditions of Registration

The institutional representative completing this registration form accepts that s/he has the authority to confirm participation in this event on behalf of the institution, and that the institution is thereby bound by the terms and conditions of this registration.
Payment for the Tour is due within two weeks of the date of registration. This will be clearly displayed on the invoice sent to the representative’s email address provided upon registration.
Participation on this Tour is assumed as one representative per institution. Should the institution be interested in bringing (an) additional representative(s), this should be communicated with their INTCAS point-of-contact, who will advise as to additional costs and logistical arrangements.
The exhibiting institution will be liable for any additional costs incurred by INTCAS, should the institution change the name/details of its attending representative(s).
INTCAS will promote the participation of exhibiting institutions prior to the Tour, using institutional-approved content as displayed within the INTCAS platform. Any specific requests related to the promotion of an exhibiting institution should be communicated to the representative’s INTCAS point-of-contact.
Attending representatives accept that INTCAS may capture photos and record videos of the Tour, and consent to these photos and videos being used by INTCAS for its own promotional purposes via publicly accessed platforms, applications and websites.
Exhibiting institutions accept that INTCAS is not liable for any damage, loss, harm or injury experienced by the institution and its representative(s), beyond INTCAS’ reasonable control.
Exhibiting institutions accept that INTCAS may – in the best interests of the Tour – make last-minute changes to the Tour’s schedule, logistical arrangements, visited schools, etc. Any such changes will be communicated to attending representatives at the earliest possibility.
Exhibiting institutions accept that INTCAS shall not be liable for any delays or failures in performance resulting from acts beyond its reasonable control, including consequences of circumstances of Force Majeure.

Cancellation Policy
By completing this registration form, the institution agrees to the following cancellation policy:
- If notice of cancellation is received more than two months prior to event commencement, a full refund will be provided, or if unpaid the invoice will be cancelled.
- If notice of cancellation is received between one and two months prior to event commencement, a 50% refund will be provided, or if unpaid 50% of the invoice amount will be due.
- If notice of cancellation is received less than one month prior to event commencement, a refund will not be provided, or if unpaid the full invoice amount will be due. INTCAS will offer representation by way of a dedicated INTCAS counsellor at the institution’s table throughout the tour at no additional cost.
The date of cancellation is deemed as the date on which the emailed notice of cancellation is received at [email protected]

By submitting this registration you agree to these terms and conditions of participation.