AURAK Kick Starts the Year of Tolerance with the Green Sheikh

Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, February 17, 2019, (AETOSWire): In support of the UAE’s Year of Tolerance, the American University of Ras Al Khaimah (AURAK), in cooperation with Emirates Writers Union Ras Al Khaimah Branch and Book Studio, hosted “The Role of the Writer in Spreading Tolerance” Seminar presented by His Highness  Sheikh Abdul Aziz bin Ali Al Nuaimi.

His Highness Sheikh Abdul Aziz bin Ali Al Nuaimi, also known as the “Green Sheikh” due to his devotion to being an agent of change as a global leader environmentalist, is of the Ajman royal family and acts as an Environmental Adviser to the Ajman Government and as a social advocate in the Gulf Cooperation Council Countries. He has published several books including Fly With Green Sheikh, Our Beautiful Environment, Special and Secret, Soar With Me, and Spirit of Altruism.

The Director of the Ras Al Khaimah Branch of the Emirates Writers Union, Ms. Fatima Al Mammari, commenced the seminar by welcoming the event’s attendees and was followed by the Book Studio’s representative, Ms. Abir Kazbour, who spoke of the motivational experiences she had with HH Sheikh Abdul Aziz. AURAK Assistant Professor of Linguistics, Languages, and Literature Department, Dr. Khaledah Yousef Ghareeb Al Mansoori, presented a PowerPoint presentation over the significance of “The Year of Tolerance,” highlighted with upcoming UAE events associated with the initiative, and the Manager of Student Life, Ms. Reema Abu Hilal, introduced Sheikh Abdul Aziz bin Ali Al Nuaimi, who gave an inspirational speech emphasizing the essential, authentic connection required for achieving tolerance illustrated with his numerous experiences in meeting with different types of people in efforts to establish these connections.

AURAK President, Professor Hassan Hamdan Al Alkim, was deeply humbled with the honor His Highness Sheikh Abdul Aziz bin Ali Al Nuaimi bestowed upon the University in speaking to the AURAK community at their first event associated with the “Year of the Tolerance” initiative and grateful for his words of wisdom.

AURAK is a nonprofit, government-owned institution of higher education which provides the local, regional and international communities with a North American-style education integrated with Arabic customs and traditions. AURAK is licensed by the Ministry of Education in the United Arab Emirates and has been accredited in the United States of America by Southern Association of Colleges and Schools Commission on Colleges (SACSCOC) since December 2018. AURAK offers a total of 22 accredited undergraduate and graduate programs across a wide range of disciplines.

*Source: AETOSWire

Contacts:

American University of Ras Al Khaimah

Kamel Abu Youssef,

Department of Communications and Public Relations

+97172210900 Ext: 1327

k.youssef@aurak.ac.ae

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة تبدأ "عام التسامح" مع "الشيخ الأخضر

رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 17 فبراير 2019، (“ايتوس واير”): استضافت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة ندوة تحدث فيها الشيخ الدكتور عبدالعزيز بن علي النعيمي (الشيخ الأخضر) حملت عنوان “دور الكاتب في نشر ثقافة التسامح”. وقد أقيمت الندوة، التي تأتي ضمن الفعاليات المواكبة لعام التسامح في دولة الإمارات العربية المتحدة، بالتعاون مع إتحاد كتّاب وأدباء الإمارات، فرع رأس الخيمة ومؤسسة “بوك استديو”.

ينتمي صاحب السمو الدكتور الشيخ عبد العزيز بن علي النعيمي، إلى الأسرة الحاكمة في إمارة عجمان، ويشتهر عالمياً بإسم “الشيخ الأخضر” بسبب تفانيه لأن يكون عنصر تغيير باعتباره مدافعاً عالمياً عن البيئة. وهو المستشار البيئي لحكومة إمارة عجمان وملهم اجتماعي في دول مجلس التعاون الخليجي. له عدد من المؤلفات، بما في ذلك “حلق مع الشيخ الأخضر“، و”بيئتنا الجميلة“، و”خاص وسري“، و”روح الإيثار“.

إستهلّت رئيسة فرع إتحاد كتّاب وأدباء الإمارات في رأس الخيمة الشاعرة فاطمة المعمري الندوة بكلمة رحّبت فيها بالحضور، تلتها كلمة لممثّلة مؤسسة “بوك استديو”، الكاتبة عبير كزبور التي تحدثت عن تجاربها الملهمة مع الشيخ عبدالعزيز. كما تضمنت الندوة عرضاً تقديمياً للدكتورة خالدة يوسف غريب المنصوري، تناولت فيه أهمية “عام التسامح”، وسلطت الضوء على سلسلة الفعاليات المقبلة التي ستُقام تزامناً مع المبادرة. ثم تولت ريما أبو هلال، مديرة إدارة الحياة الطلابية، تقديم الشيخ الدكتور عبد العزيز بن علي النعيمي، الذي أدلى بخطاب ملهم شدّد فيه على الصلة الجوهرية والأصيلة اللازمة لبلوغ التسامح، كما يتضح من تجاربه الكثيرة التي التقى خلالها أنواعاً مختلفة من الناس في محاولة لإنشاء هذه الروابط.

من جانبه، أعرب البروفيسور حسن حمدان العلكيم، رئيس الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، عن إعتزازه العميق بالشرف الذي منحه صاحب السمو الدكتور الشيخ عبد العزيز بن علي النعيمي للجامعة من خلال إختياره التحدث إلى مجتمع الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة في أولى الفعاليات التي تنظمها الجامعة لمواكبة مبادرة “عام التسامح”. كما أعرب عن إمتنانه للخطاب الحكيم الذي أدلى به سموه.

يُشار الى أن الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة هي مؤسسة تعليمٍ عالٍ غير ربحية ومملوكة لحكومة إمارة رأس الخيمة وهي تقدم للمجتمع المحلي والإقليمي والدولي أسلوباً متكاملاً للتعليم الجامعي ومماثلا لما هو معمول به في أمريكا الشمالية مع تركيز كبير على الثقافة المحلية الاصيلة. وهي معتمدة من قبل وزارة التربية في دولة الإمارات العربية المتحدة، ومعتمدة أيضاً من قبل هيئة الجامعات التابعة للرابطة الجنوبية للجامعات والكليات والمدارس (SACSCOC) منذ ديسمبر 2018. وتقدم ما مجموعه 22 برنامجاً معتمداً من برامج البكالوريوس والدراسات العليا عبر مجموعة واسعة من التخصصات.

*المصدر: “ايتوس واير”

للاتّصال

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة

كامل أبو يوسف

إدارة الاتصالات والعلاقات العامة

هاتف: 97172210900+ الرقم الداخلي: 1327

البريد الإلكتروني: k.youssef@aurak.ac.ae

I am the Owner of this educational search portal to facilitate the students to pick up the desired programs.

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

nine − five =

Terms and Conditions of Registration

The institutional representative completing this registration form accepts that s/he has the authority to confirm participation in this event on behalf of the institution, and that the institution is thereby bound by the terms and conditions of this registration.
Payment for the Tour is due within two weeks of the date of registration. This will be clearly displayed on the invoice sent to the representative’s email address provided upon registration.
Participation on this Tour is assumed as one representative per institution. Should the institution be interested in bringing (an) additional representative(s), this should be communicated with their INTCAS point-of-contact, who will advise as to additional costs and logistical arrangements.
The exhibiting institution will be liable for any additional costs incurred by INTCAS, should the institution change the name/details of its attending representative(s).
INTCAS will promote the participation of exhibiting institutions prior to the Tour, using institutional-approved content as displayed within the INTCAS platform. Any specific requests related to the promotion of an exhibiting institution should be communicated to the representative’s INTCAS point-of-contact.
Attending representatives accept that INTCAS may capture photos and record videos of the Tour, and consent to these photos and videos being used by INTCAS for its own promotional purposes via publicly accessed platforms, applications and websites.
Exhibiting institutions accept that INTCAS is not liable for any damage, loss, harm or injury experienced by the institution and its representative(s), beyond INTCAS’ reasonable control.
Exhibiting institutions accept that INTCAS may – in the best interests of the Tour – make last-minute changes to the Tour’s schedule, logistical arrangements, visited schools, etc. Any such changes will be communicated to attending representatives at the earliest possibility.
Exhibiting institutions accept that INTCAS shall not be liable for any delays or failures in performance resulting from acts beyond its reasonable control, including consequences of circumstances of Force Majeure.

Cancellation Policy
By completing this registration form, the institution agrees to the following cancellation policy:
- If notice of cancellation is received more than two months prior to event commencement, a full refund will be provided, or if unpaid the invoice will be cancelled.
- If notice of cancellation is received between one and two months prior to event commencement, a 50% refund will be provided, or if unpaid 50% of the invoice amount will be due.
- If notice of cancellation is received less than one month prior to event commencement, a refund will not be provided, or if unpaid the full invoice amount will be due. INTCAS will offer representation by way of a dedicated INTCAS counsellor at the institution’s table throughout the tour at no additional cost.
The date of cancellation is deemed as the date on which the emailed notice of cancellation is received at letsconnect@intcas.com.

By submitting this registration you agree to these terms and conditions of participation.