AURAK Meets with Sungkyunkwan University

Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, February 9, 2019 –(AETOSWire) The American University of Ras Al Khaimah (AURAK) President, Professor Hassan Hamdan Al Alkim, met with representatives from Sungkyunkwan University, Seoul, South Korea to discuss possibilities of an international partnership.

The Dean of the Business School of Sungkyunkwan University and President of Korean Academic Society of Business Administration, Professor Kim Yong June, and CEO of Sheikh Khalifa Specialty Hospital, Mr. Myung-Whun Sung met with AURAK President, Professor Al Alkim, Vice President of Academic Affairs and Student Success and Provost, Professor Stephen Wilhite, Associate Provost for Academic and Student Affairs, Dr. Denise Gifford, and the Dean of the School of Business, Professor Joseph Wallis to discuss options of a future international partnership such as 2+2 programs, faculty sabbaticals, and student exchange programs.

Dr. Denise was delighted with the advantages the partnership would offer the AURAK community, stating that students possess apprehensions concerning international studies. She believes a visiting faculty member is a great starting point for students to begin establishing a familiarity with a country, instilling in them confidence to partake in the longer exchange programs offered by the University.

“Exposure to a wide variety of diverse cultures is essential for laying the foundation of a global humanitarian. International partnerships with esteemed scholastic institutions such as Sungkyunkwan University are a safe way of scaffolding this process,” Professor Hassan commented. “The UAE has become very keen of opening its doors to South Korea in recent years, and it is time the University has as well.”

AURAK already has significant ties with South Korea; in February 2016, Konkuk University, whose main campus is based in Seoul, became the university’s first Korean partner. In January 2017, AURAK received a group of 16 students from Keimyung University, who visited Ras Al Khaimah for a cultural exchange trip. In September 2017, AURAK signed MoU with Incheon National University and visited Seoul National University, to discuss further cooperation.

At present AURAK has a range of international partners across Africa, Asia, Europe, and North America, opening a wide spectrum of possibilities to students including exchange and study abroad programs for up to one year, as well as shorter summer sessions.

AURAK is a nonprofit, government-owned institution of higher education which provides the local, regional and international communities with a North American-style education integrated with Arabic customs and traditions. AURAK is licensed by the Ministry of Education in the United Arab Emirates and has been accredited in the United States of America by Southern Association of Colleges and Schools Commission on Colleges (SACSCOC) since December 2018. AURAK offers a total of 22 accredited undergraduate and graduate programs across a wide range of disciplines.

 

*Source: AETOSWire

Contacts:

American University of Ras Al Khaimah

Jessica Zani, Department of Communications and Public Relations

+97172210900 Ext: 1325

jessica.zani@aurak.ac.ae

 

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة تلتقي ممثلين عن جامعة سونغ كيون كوان

رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 9 فبراير 2019 –(“ايتوس واير”)- التقى رئيس الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، البروفيسور حسن حمدان العلكيم مع ممثلين عن جامعة سونغ كيون كوان في سيول، كوريا الجنوبية من أجل مناقشة إمكانية إبرام اتفاقية شراكة دولية.

التقى كل من البروفيسور كيم يونغ جون، عميد كلية إدارة الأعمال في جامعة سونغ كيون كوان ورئيس الجمعية الأكاديمية الكورية لإدارة الأعمال والسيد ميونغ هون سونغ، الرئيس التنفيذي لمستشفى الشيخ خليفة التخصصي، بالبروفيسور العلكيم، رئيس الجامعة؛ والبروفيسور ستيفن ويلهايت، كبير المسؤولين الأكاديميين للجامعة ونائب الرئيس للشؤون الأكاديمية ونجاح الطلبة، والدكتورة دنيز جيفورد، المساعد لكبير المسؤولين الأكاديميين للشؤون الأكاديمية والطلابية، والبروفسور جوزيف إل. واليس، عميد كلية إدارة الأعمال من أجل مناقشة الخيارات المتاحة لإبرام اتفاقية شراكة دولية في المستقبل مثل برامج ’إثنين زائد إثنين‘ “2+2″، وإجازات بحثية لأعضاء الهيئة التدريسية، وبرامج تبادل الطلاب.

هذا وأعربت الدكتورة دنيز عن سرورها بالمزايا التي ستقدمها الشراكة لأسرة الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، مشيرة إلى أن الطلاب لديهم مخاوف متعلقة بالدراسات الدولية. وهي تعتقد بأن عضو الهيئة التدريسية الزائر يشكّل نقطة انطلاق رائعة للطلاب من أجل البدء بالتعرف أكثر على البلد، وغرس الثقة في نفوسهم للمشاركة في برامج التبادل الأطول التي تقدمها الجامعة.

ومن جهته، علّق البروفيسور حسن قائلاً: “يعتبر الانفتاح على مجموعة واسعة من الثقافات المختلفة ضرورياً من أجل ارساء القيم الإنسانية في العالم. وتشكّل الشراكات الدولية مع المؤسسات التعليمية المرموقة مثل جامعة سونغ كيون كوان طريقة فعّالة لدعم هذا التوجه”. وأضاف: “أصبحت الإمارات العربية المتحدة شديدة الحرص على فتح أبوابها أمام كوريا الجنوبية خلال السنوات الأخيرة، وقد حان الوقت لتفتج الجامعة أبوابها أيضاً”.

هناك بالفعل علاقات قوية تربط بين الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة وكوريا الجنوبية؛ ففي فبراير من عام 2016، أصبحت جامعة كونكوك التي يقع مقرها الرئيسي في سيول، أول شريكة كورية للجامعة. وفي يناير من عام 2017، استقبلت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة مجموعة من 16 طالباً من جامعة كيميانج الذين زاروا رأس الخيمة في رحلة تبادل ثقافي. وفي سبتمبر من عام 2017، وقعت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة مذكرة تفاهم مع جامعة إنتشون الوطنية وقامت بزيارة جامعة سيول الوطنية لبحث المزيد من سبل التعاون.

وتتعاون الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة حالياً مع مجموعة من الشركاء الدوليين في جميع أنحاء أفريقيا وآسيا وأوروبا وأمريكا الشمالية، مما يساهم في توفير طيف واسع من الإمكانات للطلاب، بما في ذلك برامج التبادل والدراسة في الخارج لمدة تصل الى عام واحد، فضلاً عن دورات صيفية لوقت أقصر.

يُشار الى أن الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة هي مؤسسة تعليمٍ عالٍ غير ربحية ومملوكة لحكومة إمارة رأس الخيمة في دولة الإمارات العربية المتحدة. وتقدم الجامعة للمجتمع المحلي والإقليمي والدولي أسلوباً متكاملاً للتعليم الجامعي ومماثلاً لما هو معمول به في أمريكا الشمالية مع تركيز كبير على الثقافة المحلية الاصيلة. وهي معتمدة من قبل وزارة التربية في دولة الإمارات العربية المتحدة، ومعتمدة أيضاً من قبل هيئة الجامعات التابعة للرابطة الجنوبية للجامعات والكليات والمدارس (SACSCOC) منذ ديسمبر 2018. وتقدم ما مجموعه 22 برنامجاً معتمداً من برامج البكالوريوس والدراسات العليا عبر مجموعة واسعة من التخصصات.

المصدر: “ايتوس واير”

للاتّصال

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة

كامل أبو يوسف

إدارة الاتصالات والعلاقات العامة

هاتف: 97172210900+ الرقم الداخلي: 1327

البريد الإلكتروني: k.youssef@aurak.ac.ae

I am the Owner of this educational search portal to facilitate the students to pick up the desired programs.

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

five + six =

Terms and Conditions of Registration

The institutional representative completing this registration form accepts that s/he has the authority to confirm participation in this event on behalf of the institution, and that the institution is thereby bound by the terms and conditions of this registration.
Payment for the Tour is due within two weeks of the date of registration. This will be clearly displayed on the invoice sent to the representative’s email address provided upon registration.
Participation on this Tour is assumed as one representative per institution. Should the institution be interested in bringing (an) additional representative(s), this should be communicated with their INTCAS point-of-contact, who will advise as to additional costs and logistical arrangements.
The exhibiting institution will be liable for any additional costs incurred by INTCAS, should the institution change the name/details of its attending representative(s).
INTCAS will promote the participation of exhibiting institutions prior to the Tour, using institutional-approved content as displayed within the INTCAS platform. Any specific requests related to the promotion of an exhibiting institution should be communicated to the representative’s INTCAS point-of-contact.
Attending representatives accept that INTCAS may capture photos and record videos of the Tour, and consent to these photos and videos being used by INTCAS for its own promotional purposes via publicly accessed platforms, applications and websites.
Exhibiting institutions accept that INTCAS is not liable for any damage, loss, harm or injury experienced by the institution and its representative(s), beyond INTCAS’ reasonable control.
Exhibiting institutions accept that INTCAS may – in the best interests of the Tour – make last-minute changes to the Tour’s schedule, logistical arrangements, visited schools, etc. Any such changes will be communicated to attending representatives at the earliest possibility.
Exhibiting institutions accept that INTCAS shall not be liable for any delays or failures in performance resulting from acts beyond its reasonable control, including consequences of circumstances of Force Majeure.

Cancellation Policy
By completing this registration form, the institution agrees to the following cancellation policy:
- If notice of cancellation is received more than two months prior to event commencement, a full refund will be provided, or if unpaid the invoice will be cancelled.
- If notice of cancellation is received between one and two months prior to event commencement, a 50% refund will be provided, or if unpaid 50% of the invoice amount will be due.
- If notice of cancellation is received less than one month prior to event commencement, a refund will not be provided, or if unpaid the full invoice amount will be due. INTCAS will offer representation by way of a dedicated INTCAS counsellor at the institution’s table throughout the tour at no additional cost.
The date of cancellation is deemed as the date on which the emailed notice of cancellation is received at letsconnect@intcas.com.

By submitting this registration you agree to these terms and conditions of participation.