AURAK Rocks Out with AFCENT

Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, December 25, 2018, (AETOSWire) – The United States Consulate in the United Arab Emirates sponsored an event for the enjoyment of faculty, staff, students, and the entire Ras Al Khaimah community, a performance of the United States Air Force Central Command (AFCENT) Band at the American University of Ras Al Khaimah (AURAK).

AURAK students, faculty, staff, and the Ras Al Khaimah community all met out on the University green to blow off pre-finals stress, dancing the afternoon away to the musical talents of the AFCENT band. The band travels the world representing American culture through their musical talents, covering American songs from various genres including pop, rock, country, jazz, and even traditional American Christmas songs. Students, faculty, and the Ras Al Khaimah community, joined together on the stage and created dancing lines, showing off their best dance moves to share in one last AURAK celebration before finals and before going home for Winter Break.

Christine Dal Bello, Public Affairs Officer of the United States Consulate said, “It was a distinct pleasure for the U.S. Consulate General to work with the AFCENT Band and be able to bring American music to AURAK.  We are so grateful for the amazing hospitality and incredibly warm welcome that the band received. Witnessing the enthusiasm of the students at the concert, as well as the academic prowess of the AURAK engineering students when I visited the Solar Decathlon, was very inspiring and I am thankful to AURAK leadership, faculty, staff, and students.”

AURAK President, Professor. Hassan Hamdan Al Alkim, was appreciative of the US Consulate’s generosity in arranging the concert for the students, faculty, and staff. He looks forward to many future collaborations.

AURAK is a nonprofit, government-owned institution of higher education which provides the local, regional and international communities with a North American-style education integrated with Arabic customs and traditions. AURAK is licensed by the Ministry of Education in the United Arab Emirates and has been accredited in the United States of America by Southern Association of Colleges and Schools Commission on Colleges (SACSCOC) since December 2018. AURAK offers a total of 22 accredited undergraduate and graduate programs across a wide range of disciplines.

*Source: AETOSWire

Contacts:

American University of Ras Al Khaimah

Jessica Zani, Department of Communications and Public Relations

+97172210900 Ext: 1325

jessica.zani@aurak.ac.ae

أجواء رائعة في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة بمشاركة الفرقة الموسيقية التابعة للقيادة المركزية للقوات الجوية الأمريكية

رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 25 ديسمبر 2018، (“ايتوس واير”): قامت قنصلية الولايات المتحدة في دولة الإمارات العربية المتحدة برعاية فعالية ترفيهية لأعضاء الهيئة التدريسية والموظّفين والطلاب و جميع أفراد مجتمع رأس الخيمة. وتضمنت الفعالية أداءً للفرقة الموسيقية التابعة للقيادة المركزية للقوات الجوية الأمريكية (AFCENT) في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة.

واجتمع طلاب وأعضاء الهيئة التدريسية وموظفو الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة و أفراد مجتمع رأس الخيمة ككل في الساحات الخضراء للجامعة للتخفيف من التوتّر الذي يسبق الامتحانات النهائية، حيث تمايلوا على أنغام المواهب الموسيقية لفرقة القيادة المركزية للقوات الجوية الأمريكية (AFCENT) خلال فترة ما بعد الظهيرة. وتجوب الفرقة أنحاء العالم لتمثّل الثقافة الأمريكية من خلال مواهبها الموسيقية التي تُغطي أغانٍ أمريكية من أنواع مختلفة تشمل موسيقى “البوب” و”الروك” و”الكونتري” وموسيقى “الجاز” وحتى أغاني عيد الميلاد الأمريكية التقليدية. واجتمع كلّ من الطلاب وأعضاء الهيئة التدريسية وأعضاء مجتمع رأس الخيمة على المسرح لأداء رقصات مختلفة واستعراض أفضل حركاتهم للمشاركة في احتفال أخير في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة قبل موعد الامتحانات النهائية وقبل عودتهم إلى بلدانهم أو منازلهم لقضاء إجازة الشتاء.

وقالت كريستين دال بيلو، مسؤولة العلاقات العامة في قنصلية الولايات المتحدة: ” كان من دواعي سرورنا في القنصلية الأمريكية العامة أن نعمل مع فرقة القيادة المركزية للقوات الجوية الأمريكية (AFCENT) وأن نحظى بفرصة تقديم الموسيقى الأمريكية في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة. ونشعر بالامتنان لحسن الضيافة والترحيب الحار الذين حظيت بهما الفرقة. وأسعدني الحماس الذي لمسته لدى الطلاب في الحفل إضافةً إلى البراعة الأكاديمية لطلاب الهندسة عندما زرت مشروعهم في “ديكاثلون الطاقة الشمسية”، وهو أمرٌ ملهم للغاية. وأودّ أن أعرب عن امتناني لقيادة الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة وأعضاء هيئتها التدريسية والموظفين والطلاب فيها”.

وأعرب البروفيسور حسن حمدان العلكيم، رئيس الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة عن تقديره لتكرّم القنصلية الأمريكية بتنظيم الحفلة للطلاب وأعضاء الهيئة التدريسية والموظّفين. وأشار إلى تطلّعه للمزيد من التعاون مع القنصلية في المستقبل.

يُشار الى أن الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة هي مؤسسة تعليمٍ عالٍ غير ربحية ومملوكة لحكومة إمارة رأس الخيمة في دولة الإمارات العربية المتحدة. وتقدم الجامعة للمجتمع المحلي والإقليمي والدولي أسلوباً متكاملاً للتعليم الجامعي ومماثلاً لما هو معمول به في أمريكا الشمالية مع تركيز كبير على الثقافة المحلية الاصيلة. وهي معتمدة من قبل وزارة التربية في دولة الإمارات العربية المتحدة، ومعتمدة أيضاً من قبل هيئة الجامعات التابعة للرابطة الجنوبية للجامعات والكليات والمدارس (SACSCOC) منذ ديسمبر 2018. وتقدم ما مجموعه 22 برنامجاً معتمداً من برامج البكالوريوس والدراسات العليا عبر مجموعة واسعة من التخصصات.

*المصدر: “ايتوس واير”

للاتصال

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة

كامل أبو يوسف، إدارة الاتصالات والعلاقات العامة

هاتف: 97172210900+ الرقم الداخلي: 1327

البريد الإلكتروني: k.youssef@aurak.ac.ae

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three × two =