AURAK Rocks Out with AFCENT

Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, December 25, 2018, (AETOSWire) – The United States Consulate in the United Arab Emirates sponsored an event for the enjoyment of faculty, staff, students, and the entire Ras Al Khaimah community, a performance of the United States Air Force Central Command (AFCENT) Band at the American University of Ras Al Khaimah (AURAK).

AURAK students, faculty, staff, and the Ras Al Khaimah community all met out on the University green to blow off pre-finals stress, dancing the afternoon away to the musical talents of the AFCENT band. The band travels the world representing American culture through their musical talents, covering American songs from various genres including pop, rock, country, jazz, and even traditional American Christmas songs. Students, faculty, and the Ras Al Khaimah community, joined together on the stage and created dancing lines, showing off their best dance moves to share in one last AURAK celebration before finals and before going home for Winter Break.

Christine Dal Bello, Public Affairs Officer of the United States Consulate said, “It was a distinct pleasure for the U.S. Consulate General to work with the AFCENT Band and be able to bring American music to AURAK.  We are so grateful for the amazing hospitality and incredibly warm welcome that the band received. Witnessing the enthusiasm of the students at the concert, as well as the academic prowess of the AURAK engineering students when I visited the Solar Decathlon, was very inspiring and I am thankful to AURAK leadership, faculty, staff, and students.”

AURAK President, Professor. Hassan Hamdan Al Alkim, was appreciative of the US Consulate’s generosity in arranging the concert for the students, faculty, and staff. He looks forward to many future collaborations.

AURAK is a nonprofit, government-owned institution of higher education which provides the local, regional and international communities with a North American-style education integrated with Arabic customs and traditions. AURAK is licensed by the Ministry of Education in the United Arab Emirates and has been accredited in the United States of America by Southern Association of Colleges and Schools Commission on Colleges (SACSCOC) since December 2018. AURAK offers a total of 22 accredited undergraduate and graduate programs across a wide range of disciplines.

*Source: AETOSWire

Contacts:

American University of Ras Al Khaimah

Jessica Zani, Department of Communications and Public Relations

+97172210900 Ext: 1325

[email protected]

أجواء رائعة في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة بمشاركة الفرقة الموسيقية التابعة للقيادة المركزية للقوات الجوية الأمريكية

رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 25 ديسمبر 2018، (“ايتوس واير”): قامت قنصلية الولايات المتحدة في دولة الإمارات العربية المتحدة برعاية فعالية ترفيهية لأعضاء الهيئة التدريسية والموظّفين والطلاب و جميع أفراد مجتمع رأس الخيمة. وتضمنت الفعالية أداءً للفرقة الموسيقية التابعة للقيادة المركزية للقوات الجوية الأمريكية (AFCENT) في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة.

واجتمع طلاب وأعضاء الهيئة التدريسية وموظفو الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة و أفراد مجتمع رأس الخيمة ككل في الساحات الخضراء للجامعة للتخفيف من التوتّر الذي يسبق الامتحانات النهائية، حيث تمايلوا على أنغام المواهب الموسيقية لفرقة القيادة المركزية للقوات الجوية الأمريكية (AFCENT) خلال فترة ما بعد الظهيرة. وتجوب الفرقة أنحاء العالم لتمثّل الثقافة الأمريكية من خلال مواهبها الموسيقية التي تُغطي أغانٍ أمريكية من أنواع مختلفة تشمل موسيقى “البوب” و”الروك” و”الكونتري” وموسيقى “الجاز” وحتى أغاني عيد الميلاد الأمريكية التقليدية. واجتمع كلّ من الطلاب وأعضاء الهيئة التدريسية وأعضاء مجتمع رأس الخيمة على المسرح لأداء رقصات مختلفة واستعراض أفضل حركاتهم للمشاركة في احتفال أخير في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة قبل موعد الامتحانات النهائية وقبل عودتهم إلى بلدانهم أو منازلهم لقضاء إجازة الشتاء.

وقالت كريستين دال بيلو، مسؤولة العلاقات العامة في قنصلية الولايات المتحدة: ” كان من دواعي سرورنا في القنصلية الأمريكية العامة أن نعمل مع فرقة القيادة المركزية للقوات الجوية الأمريكية (AFCENT) وأن نحظى بفرصة تقديم الموسيقى الأمريكية في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة. ونشعر بالامتنان لحسن الضيافة والترحيب الحار الذين حظيت بهما الفرقة. وأسعدني الحماس الذي لمسته لدى الطلاب في الحفل إضافةً إلى البراعة الأكاديمية لطلاب الهندسة عندما زرت مشروعهم في “ديكاثلون الطاقة الشمسية”، وهو أمرٌ ملهم للغاية. وأودّ أن أعرب عن امتناني لقيادة الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة وأعضاء هيئتها التدريسية والموظفين والطلاب فيها”.

وأعرب البروفيسور حسن حمدان العلكيم، رئيس الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة عن تقديره لتكرّم القنصلية الأمريكية بتنظيم الحفلة للطلاب وأعضاء الهيئة التدريسية والموظّفين. وأشار إلى تطلّعه للمزيد من التعاون مع القنصلية في المستقبل.

يُشار الى أن الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة هي مؤسسة تعليمٍ عالٍ غير ربحية ومملوكة لحكومة إمارة رأس الخيمة في دولة الإمارات العربية المتحدة. وتقدم الجامعة للمجتمع المحلي والإقليمي والدولي أسلوباً متكاملاً للتعليم الجامعي ومماثلاً لما هو معمول به في أمريكا الشمالية مع تركيز كبير على الثقافة المحلية الاصيلة. وهي معتمدة من قبل وزارة التربية في دولة الإمارات العربية المتحدة، ومعتمدة أيضاً من قبل هيئة الجامعات التابعة للرابطة الجنوبية للجامعات والكليات والمدارس (SACSCOC) منذ ديسمبر 2018. وتقدم ما مجموعه 22 برنامجاً معتمداً من برامج البكالوريوس والدراسات العليا عبر مجموعة واسعة من التخصصات.

*المصدر: “ايتوس واير”

للاتصال

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة

كامل أبو يوسف، إدارة الاتصالات والعلاقات العامة

هاتف: 97172210900+ الرقم الداخلي: 1327

البريد الإلكتروني: [email protected]

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

six − four =

Terms and Conditions of Registration

The institutional representative completing this registration form accepts that s/he has the authority to confirm participation in this event on behalf of the institution, and that the institution is thereby bound by the terms and conditions of this registration.
Payment for the Tour is due within two weeks of the date of registration. This will be clearly displayed on the invoice sent to the representative’s email address provided upon registration.
Participation on this Tour is assumed as one representative per institution. Should the institution be interested in bringing (an) additional representative(s), this should be communicated with their INTCAS point-of-contact, who will advise as to additional costs and logistical arrangements.
The exhibiting institution will be liable for any additional costs incurred by INTCAS, should the institution change the name/details of its attending representative(s).
INTCAS will promote the participation of exhibiting institutions prior to the Tour, using institutional-approved content as displayed within the INTCAS platform. Any specific requests related to the promotion of an exhibiting institution should be communicated to the representative’s INTCAS point-of-contact.
Attending representatives accept that INTCAS may capture photos and record videos of the Tour, and consent to these photos and videos being used by INTCAS for its own promotional purposes via publicly accessed platforms, applications and websites.
Exhibiting institutions accept that INTCAS is not liable for any damage, loss, harm or injury experienced by the institution and its representative(s), beyond INTCAS’ reasonable control.
Exhibiting institutions accept that INTCAS may – in the best interests of the Tour – make last-minute changes to the Tour’s schedule, logistical arrangements, visited schools, etc. Any such changes will be communicated to attending representatives at the earliest possibility.
Exhibiting institutions accept that INTCAS shall not be liable for any delays or failures in performance resulting from acts beyond its reasonable control, including consequences of circumstances of Force Majeure.

Cancellation Policy
By completing this registration form, the institution agrees to the following cancellation policy:
- If notice of cancellation is received more than two months prior to event commencement, a full refund will be provided, or if unpaid the invoice will be cancelled.
- If notice of cancellation is received between one and two months prior to event commencement, a 50% refund will be provided, or if unpaid 50% of the invoice amount will be due.
- If notice of cancellation is received less than one month prior to event commencement, a refund will not be provided, or if unpaid the full invoice amount will be due. INTCAS will offer representation by way of a dedicated INTCAS counsellor at the institution’s table throughout the tour at no additional cost.
The date of cancellation is deemed as the date on which the emailed notice of cancellation is received at [email protected]

By submitting this registration you agree to these terms and conditions of participation.