AURAK Signs MoU with EMDI

Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, 5 March 2019-(AETOSWire)- The American University of Ras AI Khaimah (AURAK) President Hassan Hamdan Al Alkim, and EMDI Institute of Media & Communication (EMDI) Deputy General Manager, Ms. Arundhati Sen, signed a Memorandum of Understanding in a signing ceremony to promote educational and vocational training cooperation.

The partnership is aimed to provide professional training in unconventional careers which will give a competitive edge to the youth of Ras Al Khaimah not just in the United Arab Emirates but globally. EMDI, which is one of the UAE’s leading institutes for Media, Creative and Entertainment training, will provide professional certified courses in the field of media and communication through the Center of Continuing Education and Community Services at AURAK. The two parties agreed to promote academic and practical cooperation by developing and implementing programs aimed towards student recruitment in external markets, non-credit courses in Event Management, Communication, Public Relations, Media, Journalism, Hospitality Management, Wedding Planning, and Sports Management in the form of classroom training, workshops, and other relevant initiatives. AURAK promised to promote EMDI courses to the AURAK and UAE communities, conduct orientations for incoming students enrolled in EMDI courses, provide classroom space for EMDI courses, make arrangements to utilize its website or other e-learning courseware for archiving lectures, and provide space for EMDI representatives while on roadshows marketing programs.

Commenting on the university’s latest accord, Professor Hassan stated, “I am thrilled with collaborating with EMDI in that AURAK students will have access to educational, industry expertise in the field of media and communication, an industry consistently progressing further with the advancement of technology and a driving force of the global economy. Our students will have an advantage over their job market counterparts upon graduation with the benefits afforded to them by EMDI.”

At the signing ceremony, Ms. Arundhati Sen, Deputy General Manager, EMDI Institute Dubai said “Over the years we have seen Ras Al-Khaimah grow exponentially with a keen focus on tourism and the development of the younger generation. As an Institute that is equally committed to aiding this learning curve, emerging professionals and entrepreneurs will benefit from AURAK’s model of training and equipping them with new age skills. I am confident that our classroom training along with on-job-training model of teaching will be well received by corporates and individuals alike.

Bela Desai, Promoter and Director of Greycells Education Limited, parent company of EMDI Institute of Media and Communications said “We have found an ideal partner in AURAK with shared values to provide industry relevant training with no restrictions on age or background. Together we shall provide conducive learning environment to budding professionals and nurture the region’s best talent pool, capable of working with the best professionals in the region and find better success in the global arena.”

About AURAK:

AURAK is a nonprofit, government-owned institution of higher education which provides the local, regional and international communities with a North American-style education integrated with Arabic customs and traditions. AURAK is licensed by the Ministry of Education in the United Arab Emirates and has been accredited in the United States of America by Southern Association of Colleges and Schools Commission on Colleges (SACSCOC) since December 2018. AURAK offers a total of  22 accredited undergraduate and graduate programs across a wide range of disciplines.

About EMDI (Overseas) FZ LLC:

Since 2004, EMDI has been the regions leading Institute for the Media, Creative & Entertainment Industry and conducts courses for students and working professionals. Currently a Pearson UK assured centre, EMDI is home to over 2500 event and media professionals and is supported by over 200 industry professionals who train and mentor these students over short and long term part time courses.

About Greycells Education Limited:

Greycells is one of India’s leading vocational training companies listed on Bombay Stock Exchange, India with its own centres across India & Dubai and is promoted by Mr Sanjiv Chainani, Ms Bela Desai and M/s Value Line Advisors Pvt Ltd. At the heart of the courses at Greycells is the industry partnership and blended learning approach, thereby giving students relevant, hands-on industry experience alongside classroom training. The classroom training goes a long way in knowledge-sharing and developing inter-personal skills as against online training platforms. Internships are an integral part of the Post-Graduate courses.

Greycells conducts focused industry-relevant vocational training courses under the brands  EMDI Institute of Media & Communication (EMDI) and Ironwood Sports Management Global Academy (ISMGA).

With over 8500 plus alumni globally, EMDI is well poised to deliver its vision of “Knowledge Beyond Boundaries” to carry forward its motto of: Educate Motivate Develop Inspire

*Source: AETOSWire

Contact:

American University of Ras Al Khaimah

Kamel Abu Youssef, Department of Communications and Public Relations

+97172210900 Ext: 1327

 

k.youssef@aurak.ac.ae

 

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة توّقع على مذكرة تفاهم مع معهد إي إم دي آي

 

رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 5 مارس 2019-)“ايتوس واير”( استضافت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة مراسم توقيع مذكرة تفاهم مع معهد “إي إم دي آي” للإعلام والاتصالات تهدف إلى تعزيز أوجه التعاون في مجال التعليم والتدريب المهني.. وقد وقّع على المذكرة كلّ من البروفيسور حسن حمدان العلكيم، رئيس الجامعة الأمريكيّة في رأس الخيمة، والسيدة أرونداتي سين، نائب المدير العام لمعهد “إي إم دي آي” للإعلام والاتصالات.

 

وتهدف هذه الشراكة إلى توفير التدريب المهني في الوظائف غير التقليدية، مما من شأنه أن يعطي ميزة تنافسية لشباب رأس الخيمة، ليس فقط في دولة الإمارات العربية المتحدة ولكن في جميع أنحاء العالم. سيقدم معهد “إي إم دي آي”، وهو أحد المعاهد الرائدة للتدريب الإعلامي والإبداعي والترفيهي في دولة الإمارات العربية المتحدة، دورات معتمدة متخصصة في مجال الإعلام والاتصالات من خلال مركز التعليم المستمر والخدمات المجتمعية في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة. وفي هذا السياق، اتفق الطرفان على تعزيز أوجه التعاون الأكاديمي والعملي من خلال تطوير وتنفيذ البرامج التي تهدف إلى توظيف الطلبة في الأسواق الخارجية، فضلاً عن تقديم دورات غير أكاديمية في مجالات إدارة الفعاليات، والاتصالات، والعلاقات العامة، والإعلام، والصحافة، وإدارة الضيافة، وتنظيم الأعراس، وإدارة الفعاليات الرياضية، على شكل تدريب داخل الصفوف وورش عمل ومبادرات أخرى ذات صلة. هذا وقد تعهّدت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة بالترويج لدورات معهد “إي إم دي آي” في إطار الجامعة والمجتمع الإماراتي، وتقديم التوجيهات للطلبة الوافدين المسجلين في دورات معهد “إي إم دي آي”، وتوفير صفوف لهذه الدورات، واتخاذ الترتيبات اللازمة لاستخدام موقعها الإلكتروني أو مناهج التعليم الإلكتروني الأخرى لأرشفة المحاضرات، إضافة إلى تزويد ممثلي “إي إم دي آي” بالمساحة اللازمة لتقديم عروض ترويجية من أجل التسويق لبرامجهم.

 

وتعليقًا على الاتفاقية الأخيرة التي أبرمتها الجامعة، قال البروفيسور حسن: “يسعدني جداً التعاون مع معهد ’إي إم دي آي‘. ستسمح هذه الاتفاقية لطلاب الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة باكتساب الخبرات التعليمية وذات الصلة بالقطاع في مجال الإعلام والاتصالات، وهو القطاع الذي يتطور باستمرار تماشياً مع تقدم التكنولوجيا والذي يشكّل القوة الدافعة للاقتصاد العالمي. وبالتالي، سيحظى طلابنا بفوائد تميزهم عن نظرائهم في سوق العمل عند التخرج بفضل الميزات التي يوفرها لهم معهد ’إي إم دي آي‘”.

 

وخلال مراسم التوقيع، قالت السيدة أرونداتي سين، نائب المدير العام لمعهد “إي إم دي آي” دبي: “لقد كنا خير شاهد على النمو المطرد في رأس الخيمة على مر السنين، والذي يركز بشكل خاص على السياحة وتنمية قدرات جيل الشباب. وبصفتنا معهداً ملتزماً بالمساعدة في تحقيق نقلة نوعية في قطاع التعليم، سيستفيد المتخصصون ورواد الأعمال الناشئون من نموذج التدريب الخاص بالجامعة الأمريكية في رأس الخيمة الذي سيزودهم بمهارات العصر الجديد. وإني واثقة من أن التدريب الذي سنقدمه في صفوفنا إلى جانب نموذج التدريب أثناء العمل سيلقيان إقبالاً حسناً من قبل الشركات والأفراد على حد سواء”.

 

ومن جانبها، قالت بيلا ديساي، المديرة والمروجة في “جراي سيلز إيدوكايشن” المحدودة، وهي الشركة الأم لمعهد “إي إم دي آي” للإعلام والاتصالات: “لقد وجدنا في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة شريكاً مثالياً يشاركنا القيم نفسها ويهدف إلى توفير التدريب ذات الصلة بالقطاع من دون قيود ترتبط بالعمر أو الخلفية. وسنعمل معًا على توفير بيئة تعليمية مؤاتية للمتخصصين الناشئين ورعاية أفضل المواهب في المنطقة القادرة على العمل مع أفضل المتخصصين في المنطقة، وتحقيق النجاح المنشود على الساحة العالمية”.

 

لمحة عن الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة:

 

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة هي مؤسسة تعليمٍ عالٍ غير ربحية ومملوكة للحكومة وهي تقدم للمجتمع المحلي والإقليمي والدولي أسلوباً متكاملاً للتعليم الجامعي ومماثلاً لما هو معمول به في أمريكا الشمالية مع تركيز كبير على الثقافة المحلية الأصيلة. وهي معتمدة من قبل وزارة التربية في دولة الإمارات العربية المتحدة، ومعتمدة أيضاً من قبل هيئة الجامعات التابعة للرابطة الجنوبية للجامعات والكليات والمدارس (SACSCOC) منذ ديسمبر 2018. وتقدم ما مجموعه 22 برنامجاً معتمداً من برامج البكالوريوس والدراسات العليا عبر مجموعة واسعة من التخصصات.

 

لمحة عن معهد “إي إم دي آي” المحدود (في الخارج):

 

منذ عام 2004، أصبح “إي إم دي آي” المعهد الرائد في قطاع الإعلام والإبداع والترفيه في المنطقة، ويقوم بتوفير دورات للطلبة والمتخصصين العاملين. ويضم معهد “إي إم دي آي”، وهو مركز معتمد بموجب معيار شركة “بيرسون”، المتخصصة في التعليم في العالم في المملكة المتحدة، أكثر من 2500 متخصص في مجال الإعلام وتنظيم الفعاليات، وهو مدعوم من قبل أكثر من 200 متخصص في هذا المجال يقومون بتدريب هؤلاء الطلبة وتوجيههم من خلال دورات بدوام جزئي قصيرة وطويلة الأجل.

 

لمحة عن “جراي سيلز إيدوكايشن” المحدودة:

 

تعدّ “جراي سيلز” إحدى شركات التدريب المهني الرائدة في الهند، وهي مدرجة في بورصة “بومباي” للأوراق المالية، في الهند. وتنتشر مراكزها الخاصة في جميع أنحاء الهند ودبي، وتحظى بالترويج من قبل كلّ من السيد سانجيف شايناني، والسيدة بيلا ديساي من شركة “فاليو لاين أدفايزرز برايفت” المحدودة. وتضطلع الشراكة المتخصصة في القطاع ونهج التعلم المختلط موقعاً مركزياً في قلب دورات “جراي سيلز”، وتساهم بالتالي في تزويد الطلبة بخبرة عملية مباشرة في القطاع إلى جانب التدريب في الصفوف. ويشكّل التدريب في الصفوف عاملاً فائق الأهمية في تبادل المعرفة وتطوير المهارات الشخصية مقارنة بمنصات التدريب عبر الإنترنت. وتعد الدورات التدريبية جزءًا لا يتجزأ من الدورات المقدمة في الدراسات العليا.

 

تتولى شركة “جراي سيلز” تنفيذ دورات تدريبية مهنية ذات صلة بالقطاع تحت العلامات التجارية – “إي إم دي آي إنستيتيوت أوف ميديا أند كوميونيكايشن” (“إي إم دي آي”) و”أيرون وود سبورتس مانجمنت جلوبال أكاديمي” (“آي إس إم جي إيه”).

 

ويستعد معهد “إي إم دي آي”، الذي يضمّ أكثر من 8500 خريجًا على مستوى العالم، لتقديم رؤيته بعنوان “المعرفة ما وراء الحدود” من أجل المضي قدمًا في تطبيق شعاره الخاص: علّم، حفّز، طوّر، ألهم.

 

المصدر: “ايتوس واير”

للاتصال:

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة

كامل أبو يوسف، إدارة الاتصالات والعلاقات العامة،

هاتف: 97172210900+ الرقم الداخلي: 1327

البريد الإلكتروني: k.youssef@aurak.ac.ae

 

I am the Owner of this educational search portal to facilitate the students to pick up the desired programs.

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

sixteen − thirteen =