AURAK Signs MoU with Incheon National University

Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, September 26, 2017, (AETOS Wire):  The American University of Ras Al Khaimah (AURAK) has signed an agreement with Incheon National University, which is based in Incheon, South Korea.

The memorandum of understanding aims to promote educational and scientific cooperation, which would be facilitated through the exchange of students and faculty, as well as collaboration in research. The newly-signed agreement also provides a basis for cultural exchange between the United Arab Emirates and South Korea, as well as the possibility for even closer academic ties between the two institutions, through dual degree programs.

Prof. Hassan Hamdan Al Alkim, president of AURAK, commented, “In Incheon National University we have yet another world-class academic partner, which provides our faculty and students with even more opportunities. It represents a wonderful chance to widen our cultural horizons, and we also hope to welcome our first Korean exchange students to Ras Al Khaimah.”

Prof. Dong-Sung Cho, president of Incheon National University praised the initiative, stating, “I look forward to a successful partnership with AURAK, especially in terms of what we can achieve through collaborative research in the future.”

AURAK already has significant ties with South Korea; in February 2016, Konkuk University, whose main campus is based in Seoul, became the university’s first Korean partner. In January 2017, AURAK received a group of 16 students from Keimyung University, who visited Ras Al Khaimah for a cultural exchange trip. During this month’s visit to South Korea, Prof. Al Alkim also took the opportunity to meet the president of Seoul National University, to discuss further cooperation.

Incheon National University is AURAK’s fourth Asian partner, alongside Konkuk University in Seoul, as well as universities in Hong Kong and Malaysia. AURAK will also be participating in this years’ China Annual Conference for International Education & Expo (CACIE) across four cities in eastern China. AURAK also has more than ten North American partners, eight European partner institutions, and an African partner.

AURAK has enjoyed a particularly successive year on all fronts, achieving record enrollment numbers, gaining SACSCOC candidacy status and further ABET accreditation for its engineering programs. This latest MoU underlines AURAK’s ambition to become a leading institution through the impact of its education and research on the region.

*Source: AETOS Wire


Contacts:

Eoin Brown

Communications and Public Relations Department

+97172210900 Ext: 1325

eoin.brown@aurak.ac.ae

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة توقّع مذكرة تفاهم مع جامعة إنتشون الوطنية

 

رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 26 سبتمبر 2017، (“ايتوس واير”): وقّعت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة مذكرة تفاهمٍ مع جامعة إنتشون الوطنية التي تتّخذ من إنتشون بكوريا الجنوبية مقراً لها.

وتهدف مذكرة التفاهم إلى تعزيز التعاون التعليمي والعلمي، الذي يُمكن تحقيقه من خلال التبادل الطلابي وتبادل أعضاء الهيئة التدريسية إضافةً إلى التعاون في مجال الأبحاث. وتُوفّر المذكرة التي تمّ التوقيع عليها مؤخراً أساساً للتبادل الثقافي بين الإمارات العربية المتحدة وكوريا الجنوبية، إضافةً إلى إمكانية تعزيز الروابط الأكاديمية بين المؤسستين من خلال برامج الشهادات المزودجة.

وقال البروفيسور حسن حمدان العلكيم، رئيس الجامعة الأميركية في رأس الخيمة: “تُعتبر جامعة إنتشون الوطنية شريكاً أكاديمياً يتمتّع بمستوىً عالمي، يُمكن أن يوفّر لأعضاء الهيئة التدريسية ولطلابنا المزيد من الفرص. وتمثّل هذه المذكرة فرصةً رائعةً لتوسيع آفاقنا الثقافية، ونتطلع إلى الترحيب بأول دفعة من طلاب التبادل الكوريين في رأس الخيمة”.

وفي إطار ثنائه على هذه المبادرة، قال البروفيسور دونج سونج تشو، رئيس جامعة إنتشون الوطنية: “نتطلع إلى تحقيق شراكةٍ ناجحة مع الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، خاصةً في إطار ما يمكننا تحقيقه عبر التعاون في مجال الأبحاث في المستقبل”.

وتتمتع الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة بعلاقاتٍ وثيقة مع كوريا الجنوبية. وفي فبراير 2016، أصبحت جامعة كونكوك، التي يقع حرمها الرئيسي في سول، أول شريكٍ كوري للجامعة. وفي يناير 2017، استقبلت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة مجموعةً من 16 طالباً من جامعة كيميونج، حيث زاروا رأس الخيمة في إطار رحلة للتبادل الثقافي. واستغل البروفيسور العلكيم خلال زيارةٍ قام بها الشهر الجاري إلى كوريا الجنوبية، الفرصة للقاء رئيس جامعة سول الوطنية لمناقشة تعزيز التعاون.

وتُعتبر جامعة إنتشون الوطنية رابع شريكٍ آسيوي للجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، إلى جانب جامعة كونكوك في سول، وجامعاتٍ في هونج كونج وماليزيا. وستشارك الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة في المؤتمر والمعرض السنوي الصيني للتعليم الدولي (“سي إيه سي آي إي”) هذا العام في أربع مدنٍ في شرق الصين. وتحظى الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة أيضاً بأكثر من عشرة شركاء في أمريكا الشمالية، وثمان مؤسسات أوروبية شريكة، وشريك أفريقي واحد.

وتحتفي الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة بعامٍ من النجاحات المتتالية على جميع النواحي، بتحقيقها أرقاماً قياسيةً من حيث أعداد الملتحقين وحصولها على وضع مرشحٍ في هيئة الجامعات التابعة للجمعية الجنوبية للكليات والجامعات (“إس إيه سي إس سي أو سي”) وحصولها على اعتمادٍ إضافي من مجلس الاعتماد الأمريكي للهندسة والتكنولوجيا (“إيه بي إي تي”) لبرنامج الدراسات الهندسية. وتسلّط مذكرة التعاون الحديثة الضوء على طموحات الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة لتصبح مؤسسةً تعليميةً رائدة من خلال الأثر الذي تُحدثه في مجال التعليم والأبحاث في المنطقة.

*المصدر: “ايتوس واير”


للاتصال:

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة

هيلين أمهاني

قسم الاتصال والعلاقات العامة

هاتف: 97172210900+ الرقم الداخلي: 1445

البريد الإلكتروني: hamhani@aurak.ac.ae

I am the Owner of this educational search portal to facilitate the students to pick up the desired programs.

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three × four =