AURAK Signs with Wayne State

Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, 24 March 2019, (AETOSWire): The American University of Ras Al Khaimah (AURAK) and Wayne State University (WSU) commemorated the expansion of their Transfer Student Program agreement in a signing ceremony between AURAK President, Professor Hassan Hamdan Al Alkim, and Wayne State Provost and Senior Vice President for Academic Affairs, Dr. Keith Whitfield.

AURAK, an independent, public, state-owned, non-profit, coeducational institution offering undergraduate and graduate degrees based on the North American model with the cultural characteristics of the Gulf region, and WSU of Detroit, Michigan (USA), a public, urban research university known for academic and research excellence, success across a diverse student body, and meaningful engagement in its urban community, accredited by the North Central Association of Colleges and Schools and guided by the values of collaboration, integrity, innovation, excellence, and diversity and inclusion, officially celebrated their decision to strengthen their preexisting Transfer Student Program. The two institutions have maintained a previously established 3+2 Transfer Student Program since 2017, in which students can earn college degrees from both AURAK and WSU simultaneously. AURAK students who have completed three years of a four-year, pre-approved engineering program with a 3.0 grade point average and/or maintained a rank in the top quartile during their first three years of studies as well as having met the language proficiency level required by WSU can transfer to WSU to fulfill two years of a pre-approved curriculum. During the first year at WSU, the students are expected to complete sixteen hours of coursework and an undergraduate senior research project and either sixteen hours of coursework or eight hours of course work and eight hours of Master’s Thesis Research project the second year. Upon completion of the program, each student will receive both a Bachelor’s Degree in Engineering from AURAK and a Master’s Degree in Engineering from WSU.

The program has resulted in such high success that the two institutions have decided to bolster the agreement with additional faculty exchange, student exchange, and research opportunities. The universities look forward to utilizing each other through faculty exchange to enrich their faculty’s teaching experience and benefit the students of both institutions. Students from both institutions will be offered the opportunity to spend one to two semesters to engage in exchange programs, which include course work and access to the library and laboratory resources. AURAK and WSU have also agreed to include one another to collaborate on both preexisting and future joint research projects of mutual interest in which both universities will exchange statistical and technic al data, publications, and reports; encourage the exchange of visiting scientists; and organize various academic ventures such as seminars, workshops, and conferences on topics of mutual interest.

A delegation from WSU consisting of Keith Witfield, Provost and Senior Vice President of Academic Affairs, Ahmad Ezzeddine, Associate Vice President of International Programs, and Farshad Fotouhi, the Dean of Engineering traveled to AURAK to tour the campus; met with Professor Daniel Kirk, the AURAK Dean of Arts and Sciences, the AURAK Dean of Business, Professor Joseph Wallis, and AURAK students; and participated in a signing ceremony with an AURAK delegation consisting of Professor Hassan and all of the AURAK Provosts and Deans.

Prof. Hassan was overjoyed by the optimistic future of continued prosperity and student success that lay on AURAK’s horizon, “In Wayne State University we have a dignified collegiate ally which supplies our students multiple prospects, allowing for the progression of their cultural scope.”

 

*Source: AETOSWire

                                                                                                                     

Contacts:

American University of Ras Al Khaimah

Kamel Abu Youssef,

Department of Communications and Public Relations

+97172210900 Ext: 1327

k.youssef@aurak.ac.ae

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة توقّع اتفاقية مع جامعة وين ستيت

رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 24 مارس 2019، (“ايتوس واير”): احتفت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة وجامعة “وين ستيت” بتوسيع اتفاقية برنامج انتقال الطلبة في حفل توقيع بين رئيس الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، البروفيسور حسن حمدان العلكيم؛ وكبير المسؤولين الأكاديميين في جامعة وين ستيت ونائب الرئيس الأول للشؤون الأكاديمية، الدكتور كيث ويتفيلد.

 

وتُعتبر الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، مؤسسة عامة حكومية مستقلة مختلطة وغير ربحية تقدّم شهادات البكالوريوس والدراسات العليا وفق أسلوب التعليم المعمول به في أمريكا الشمالية والخصائص الثقافية لمنطقة الخليج؛ بينما تعتبر جامعة “وين ستيت” في ديترويت، في ولاية ميشيغان بالولايات المتحدة الأمريكية، جامعةً بحثية حضرية عامة تشتهر بتميزها الأكاديمي والبحثي، ونجاحها على امتداد هيئة طلابية متنوعة، ومشاركة هادفة في مجتمعها الحضري، وهي حاصلة على اعتماد الرابطة الشمالية الوسطى للكليات والمدارس. وتستمد الجامعة إلهامها من قيم التعاون والنزاهة والابتكار والتميز والتنوع والشمول. واحتفلت الجامعتان بشكل رسمي بقرار تعزيز برنامج انتقال الطلبة المبرم سابقاً. وحافظت الجامعتان على برنامج (3+2) لانتقال الطلبة منذ عام 2017. وبموجب هذا البرنامج، يمكن للطلبة الحصول على شهادة جامعية من الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة وجامعة “وين ستيت” في الوقت ذاته. ويُمكن لطلبة في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة الذين استكملوا ثلاثة أعوام من برنامج شهادة الهندسة المعتمد مسبقاً الذي يدوم أربعة أعوام، وحصلوا على معدل عام تراكمي للدرجات يبلغ 3.0 و/ أو أن كانوا بين الأربعة الأوائل خلال الأعوام الثلاثة الأولى من دراستهم، بالإضافة إلى تحقيق مستوى الكفاءة اللغوية المطلوب من قبل جامعة “وين ستيت”، الانتقال إلى جامعة “وين ستيت” لإتمام عامين من المناهج المعتمدة مسبقاً. وخلال العام الأول في جامعة “وين ستيت”، سينجزون ست عشرة ساعة من الساعات الدراسية المعتمدة، بالإضافة إلى العمل على مشروع بحثي يُخوّلهم التخرج من الجامعة. وخلال العام الثاني، سيقوم الطلبة إما بإنهاء ست عشرة ساعة كاملة من الساعات الدراسية المعتمدة أو ثماني ساعات من الساعات الدراسية المعتمدة وثماني ساعات أخرى في العمل على مشروع بحثي لأطروحة الماجستير. وعند إتمام برنامج الدراسة، سيحصل الطلاب على درجة البكالوريوس في الهندسة من الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة وعلى درجة الماجستير في الهندسة من جامعة “وين ستيت”.

 

وحقق البرنامج نجاحاً لافتاً حيث قررت الجامعتان تعزيز الاتفاقية بالمزيد من فرص التبادل لأعضاء الهيئة التدريسية والطلابية والفرص البحثية. وتتطلع الجامعتان إلى تحقيق فائدة متبادلة عبر تبادل أعضاء الهيئة التدريسية لإثراء التجارب التدريسية لهم وتحقيق الفائدة لطلاب المؤسستين التعليميتين. وسيحصل طلاب المؤسستين على فرصةٍ لقضاء فصل أو فصلين دراسيين للمشاركة في برامج التبادل التي تشمل المناهج المعتمدة والوصول إلى المكتبة وموارد المختبر. وبالإضافة إلى ذلك، اتفقت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة وجامعة “وين ستيت” على إشراك بضعهما البعض للتعاون في كلٍّ من المشاريع البحثية القائمة والمستقبلية ذات الاهتمام المشترك، بحيث تتبادل فيها الجامعتان البيانات الإحصائية والتقنية والمنشورات والتقارير؛ وتُشجع على تبادل العلماء الزائرين؛ وتنظيم المشاريع الأكاديمية المختلفة مثل الندوات وورش العمل والمؤتمرات حول المواضيع ذات الاهتمام المشترك.

 

وسافر وفدٌ من جامعة “وين ستيت” يضمّ كلّاً من كيث ويتفيلد، كبير المسؤولين الأكاديميين ونائب الرئيس للشؤون الأكاديمية؛ وأحمد عز الدين، نائب الرئيس المساعد للبرامج الدولية؛ وفرشد فتوحي، عميد الهندسة، إلى الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة للقيام بجولة في حرمها الجامعي. والتقوا بالبروفيسور دانيال كيرك، عميد كلية الآداب والعلوم في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة؛ والبروفسور جوزيف واليس، عميد كلية إدارة الأعمال، إضافةً إلى طلاب الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة. كما شاركوا في حفل توقيع مع وفد الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة الذي تضمّن البروفيسور حسن وجميع كبيري المسؤولين الأكاديميين والعمداء في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة.

 

وأعرب البروفيسور حسن عن سعادته بالمستقبل المشرق المتمثل في استمرار ازدهار ونجاح الطلاب الذي يرسم أفق الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، حيث قال: “نجد في جامعة ’وين ستيت‘ حليفاً جامعياً موقّراً يُوفر لطلابنا آفاقاً متنوعة، ما يتيح لهم تطوير مداركهم الثقافية”.

 

*المصدر: “ايتوس واير

 

للاتصال

الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة

كامل أبو يوسف، إدارة الاتصالات والعلاقات العامة

هاتف: 97172210900+ الرقم الداخلي: 1327

البريد الإلكتروني:

k.youssef@aurak.ac.ae   

I am the Owner of this educational search portal to facilitate the students to pick up the desired programs.

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eight + 15 =