Braidy Industries’ Board of Directors to Grant $1,000 Student Leader Scholarships to 11 High School Seniors in 2019

Second annual post-secondary studies scholarship fund expands to include three additional schools – East Carter High School, West Carter High School and Carter Christian Academy

Scholarship recipients will be offered an internship at Braidy Industries

ASHLAND, Ky.–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Braidy Industries, Inc. (“Braidy”) including marketing, sales,announced today that again this year, the Company’s Board of Directors will grant post-secondary scholarships and internships at Braidy to graduating seniors at local high schools.

Braidy has expanded the program to add three more schools to the eight included in the grant program last year. The 11 schools participating across three counties will be East Carter High School, West Carter High School, Carter Christian Academy, Boyd County High School, Fairview High School, Greenup County High School, Holy Family School, Paul G. Blazer High School, Raceland High School, Rose Hill Christian School and Russell High School.

“We continue to invest in the talented and driven youth of Eastern Kentucky,” said Braidy Industries CEO and Board Chairman Craig Bouchard. “Developing future leaders of Appalachia is a top priority for Braidy. We also welcome students to our Advanced Integrated Technology program at ACTC, which empowers youth to become the leaders of our local community and beyond.”

“We appreciate so much the investment Braidy Industries puts into area high school seniors through their scholarship program,” said Fairview High School Counselor Tonia Lucas. “Opportunities such as these not only help young people pay for their college education, but they also instill confidence in these students as they transition into higher education. The knowledge that a committee of well-established professionals believe in their potential can make an impact that goes far beyond the scholarship itself.”

This year, the Board will grant 11 scholarships of $1,000 each to high school seniors who are continuing to post-secondary studies. Recipients will be chosen based on peer nominations and demonstration of high performance in school, at home and in the community. Additionally, winners will be offered a summer internship at Braidy Industries where interns experience all things Braidy. The interns work alongside Braidy executives in business units including marketing research, sales, communications and development and operations.

“Recognizing leadership in our youth through the Braidy Industries’ Board of Directors Leadership Scholarship Fund certainly plants the seed of the importance of giving back to one’s community,” said Greenup County High School Counselor Barbie LeMaster. “Receiving a scholarship based on leadership is both an honor and a responsibility for the recipient to pay forward the gift to help future generations.”

About Braidy Industries, Inc.

Braidy Industries is a future-leaning advanced manufacturer of metals for the global transportation and defense industries. The company’s first project, the Phase I construction of a greenfield aluminum rolling mill at EastPark Industrial Center in Ashland, Kentucky, will position the company as the low-cost provider of 300,000 annual tons of production-ready series 5000x and 6000x aluminum sheet for the automotive industry. Braidy’s Veloxint subsidiary is an MIT-incubated light weighting solutions company that is manufacturing parts with a novel nanocrystalline technology. Braidy’s newest subsidiary, acquired on September 18, 2018, is NanoAL, a world leader in the science of nanocrystalline technology applied to sheet aluminum. For more information, visit www.braidyindustries.com.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20181225005002/en/

*Source: AETOSWire

Contacts

Media:

Jaunique Sealey

Braidy Industries, Inc.

606-575-3121

jsealey@braidyindustries.com

View this news release online at:

http://www.businesswire.com/news/home/20181225005002/en

مجلس إدارة بريدي إندستريز بصدد تقديم منحة بقيمة ألف دولار إلى 11 طالب ثانوي ممن يتمتعون بإمكانات القيادة في عام 2019

 

صندوق المنح السنوية للدراسات ما بعد مرحلة التعليم الثانوي بنسخته الثانية بصدد التوسع ليشمل ثلاث مدارس إضافية وهي مدرسة “إيست كارتر” الثانوية، ومدرسة “ويست كارتر” الثانوية، وأكاديمية “كارتر” المسيحية. 

الفائزون بالمنح سيحصلون على تدريب داخلي في شركة “بريدي إندستريز”

آشلاند، كنتاكي-(بزنيس واير/“ايتوس واير”): أعلنت اليوم شركة “بريدي إندستريز” (“بريدي”) أن مجلس إدارتها سيقوم للمرة الثانية خلال هذا العام بتقديم منح دراسية وبرامج تدريب داخلي في الشركة إلى الطلاب الثانويين في مرحلة التخرج الذين يتابعون تحصيلهم العلمي في المدارس الثانوية المحلية.

وقد سعت شركة “بريدي” هذا العام إلى توسيع البرنامج لإضافة ثلاث مدارس إضافية إلى قائمة المدارس الثماني الأخرى التي شملها برنامج المنح العام الماضي. وتشمل المدارس الـ11 المشاركة في ثلاث مقاطعات: مدرسة “إيست كارتر” الثانوية ومدرسة “ويست كارتر” الثانوية وأكاديمية “كارتر” المسيحية ومدرسة مقاطعة “بويد” الثانوية ومدرسة “فيرفيو” الثانوية ومدرسة مقاطعة “غرينوب” الثانوية ومدرسة العائلة المقدسة ومدرسة “بول جي. بليزر” الثانوية ومدرسة “رايسلاند” الثانوية، ومدرسة “روز هيل” المسيحية ومدرسة “راسل” الثانوية.

وقال كريغ بوشارد، رئيس مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي لشركة “بريدي إندستري”، في معرض تعليقه على هذه المبادرة: “نواصل استثمارنا في الشباب ذوي المؤهلات العالية وعاقدي العزم في كنتاكي الشرقية”. وأضاف: “يعدّ تطوير قادة المستقبل في منطقة أبالاتشيا أولوية قصوى بالنسبة لشركة ’بريدي‘. كما نرحب بالطلبة في برنامجنا المتكامل والمتقدم للتكنولوجيا في ’إيه سي تي سي‘، الذي من شأنه تمكين الشباب لكي يصبحوا قادة في مجتمعنا المحلي وخارجه”.

ومن جهتها، قالت تونيا لوكاس، مستشارة في مدرسة “فيرفيو” الثانوية: “إننا نقدّر كثيراً الاستثمار الذي تقدمه شركة ’بريدي إندستريز‘ إلى الطلبة الذين يتابعون تحصيلهم العلمي في المدارس الثانوية في المنطقة من خلال برنامج المنح الدراسية”. وأضاف: “لا تقتصر هذه الفرص على مساعدة الشباب على دفع تكاليف تعليمهم الجامعي فحسب، بل تساهم أيضاً في ترسيخ الثقة في نفوس هؤلاء الطلبة في مرحلة انتقالهم إلى المرحلة التالية من التعليم الثانوي. إن معرفة أن هناك لجنة من المختصين المخضرمين ممن يؤمنون بإمكانياتهم تشكّل عاملاً هاماً قادراً على إحداث أثر كبير يتخطى المنحة نفسها”.

خلال هذا العام، سيمنح مجلس إدارة شركة “بريدي إندستريز” 11 منحة دراسية تبلغ قيمة كل منها ألف دولار لطلبة المدارس الثانوية الذين يتابعون تحصيلهم العلمي ما بعد مرحلة التعليم الثانوي. سيتم اختيار الفائزين بالمنح بناءً على ترشيحات النظراء وإثبات مسيرة أدائهم العالي في المدرسة والمنزل والمجتمع. بالإضافة إلى ذلك، سيحصل الفائزون على فترة تدريب داخلي صيفي في شركة ’بريدي إندستريز‘، حيث سيختبر المتدربون كل ما يتعلق بالشركة وأعمالها. سيعمل المتدربون إلى جانب التنفيذيين في شركة ’بريدي‘ في وحدات الأعمال المختلفة بما في ذلك التسويق والمبيعات والاتصالات والبحث والتطوير والعمليات.

وقالت باربي لو ماستر، مستشارة مدرسة مقاطعة “غرينوب” الثانوية: “يساهم الاعتراف بإمكانات القيادة لدى شبابنا من خلال صندوق المنح الدراسية للقيادة التابع لمجلس إدارة شركة ’بريدي إندستريز‘ في ترسيخ أهمية رد الجميل إلى المجتمع”. وأضافت قائلة: “إن الحصول على منحة دراسية على أساس القيادة هو شرف ومسؤولية للفائز تمكّنه من رد الجميل من خلال مساعدة الأجيال القادمة”. 

لمحة عن “بريدي إندستريز”

تُعتبر “بريدي إندستريز” شركة تصنيع متقدّمة مستقبلية متخصصة في مجال المعادن المستخدمة في قطاعات النقل والدفاع عالميّاً. وبفضل المشروع الأول للشركة، المرحلة الأولى من بناء مصنع للفّ الألمنيوم في منطقة غير معمورة في مركز “إيستبارك” الصناعي في آشلاند بولاية كنتاكي، تحظى الشركة بمكانة تجعلها مزوّداً منخفض التكلفة لـ300 ألف طن سنوياً من سلسلة جاهزة الانتاج من رقائق وصفائح الألمنيوم من فئات 5000 و6000 لصناعة السيارات. وتُعتبر “فيلوكسنت”، الشركة التابعة لشركة “بريدي” شركة حلول لتخفيف أوزان المواد الداخلة في تصنيع المركبات تلقّت دعماً من معهد ماساتشوستس للتكنولوجيا. وتقوم الشركة بتصنيع الأجزاء باستخدام تقنية النانوكريستالين الجديدة. أما الشركة الجديدة التابعة لـ “بريدي” والتي تم الاستحواذ عليها في 18 سبتمبر من عام 2018، فهي “نانو إيه إل” الشركة الرائدة في مجال علوم تكنولوجيا النانوكريستالين التي يتم تطبيقها على صفائح الألمنيوم. للمزيد من المعلومات حول “بريدي إندستريز”، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.braidyindustries.com .

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على موقع “بزنيس واير” (businesswire.com) على الرابط الإلكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20181225005002/en/

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني. 

*المصدر: “ايتوس واير”

للاتصال 

لاتصالات وسائل الإعلام:

شركة “بريدي إندستريز”

جونيك سيلي

هاتف: 60657531211+

البريد الإلكتروني: jsealey@braidyindustries.com

يمكنكم الاطلاع على هذا البيان الصحفي على الإنترنت عبر الرابط الإلكتروني التالي:
http://www.businesswire.com/news/home/20181225005002/en

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eleven + 10 =