Challenge Your Skills to Meet Today’s Business Demands with CIMA Global C-Suite Programme

“It gives you a better perspective of how all your learnings and experience fit together.”

Dubai, United Arab Emirates, 11 July 2018—(AETOSWire)– A veteran in the industry, Jimmy Durkan has been there and done everything. He’s lived in 4 continents, relocated 15 times across 12 countries, and travelled to over 28 countries around the globe. He has 30+ years of professional experience in financial control, risk management, and change management, and has supported the turn-around of various multi-national companies across numerous industries and markets.

With Jimmy’s extensive experience, expertise and vast knowledge in business and finance, as well as being in an advanced stage of his career, there’s no reason for him to participate in the Global C-suite Business & Finance Programme, or put himself through an intensive study program.  So, why did he do it? “I was looking for a suitable course for members of my staff to take that would benefit their professional development and deliver a professional accreditation with an acknowledged accounting body,” he reveals. “While speaking with different accounting bodies, the Associate Director for the Middle East, North Africa and Pakistan chapter of the Association of International Certified Professional Accountants introduced the programme to me.”

“I decided to participate in the programme to understand how it was delivered and to understand the benefits it would provide, and at the same time to understand the study effort required and the difficulty to pass. Basically, I wanted to understand what benefit might accrue to the company for sponsoring individuals to participate and the amount of support they would require to pass, while also performing in their day jobs,” he elaborates.

Stepping into the shoes of a programme candidate, Jimmy went through the entire process, from A to Z.

“You have to be balanced going into the programme – and make sure you’re focusing on your learnings and experiences to demonstrate that you can pull all of your foundation stuff together and deliver practical and relevant insights to the senior management you’re reporting back to. I saw people getting lost in trying to learn all the theory again. But that’s not the purpose of the programme, is it? It’s about demonstrating that you can pull all the theory together and present it in a clear, concise and compelling manner.”

“Some people say you must write so many words; if you don’t write so many words, you won’t pass. That’s not true. In order to succeed, you need to possess the ability to understand the exam question, keep close to the question and communicate your answer clearly. In real-life, senior executives receive a significant volume of emails each day.  So, in order to make a point and pique that person’s interest you need to be clear and concise,” he adds.

Having experienced the programme first-hand, Jimmy says with confidence, “I think the programme is highly beneficial, especially to people who are in the prime of their career and people in executive roles.  The programme provides a refresher on theory previously learned while completing under or post- graduate training; it can emphasise how one’s particular job or role interacts with the job or role of others to present complete information to executive management or the board for consideration; it also improves communication skills as information must be presented in a clear, concise and compelling way; and finally it is a professional recognition of the competencies achieved that can help open doors for more senior roles.”

And how did the programme impact Jimmy personally? “If I hadn’t done it, my life would have been much easier,” he says with a wry smile. “But it would have been less rewarding. The programme renewed my interest in reading and studying.  Once, I threw myself into it, I really got a buzz out of it.  I just thought it was a practical and fun thing to do. I would never have tasked studying for exams as a fun thing to do; it was something I just needed to do to pass exams, but this time around I enjoyed it!”

Recognising the intrinsic value of the Global C-suite Business & Finance Programme and how it can greatly elevate his staff professionally, Jimmy mobilised the pioneer batch of PepsiCo associates to undergo the programme in 2017. Though the candidates were from different countries and spoke different languages, they were unanimous that the programme positively impacted their professional development and that they would highly recommend the programme to other associates. Based on the exceedingly positive feedback, PepsiCo has now made the Global C-suite Business & Finance Programme a regular integral part of the development of people in their organisation, especially those involved in planning and business finance.

Thanks for the seal of approval, Jimmy Durkan.  Take it from a veteran – do it, and let your career take flight.

*Source: AETOSWire

Contacts:

Chartered Institute of Management Accountants

Adenike Olayande, Specialist – Business Development, +97143689432

Adenike.Olayande@aicpa-cima.com

اختبروا مهاراتكم لتلبية المتطلبات الحالية للأعمال من خلال برنامج المدراء التنفيذيين العالمي من المعهد المعتمد للمحاسبين الإداريين

“يوفّر لكم البرنامج منظوراً أفضل عن مدى توافق معارفكم وخبراتكم مع بعضها”.

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 11 يوليو 2018—(“ايتوس واير”)– يتمتع جيمي دوركان، إنطلاقاً من كونه شخصية تتمتّع بخبرة كبيرة في القطاع، بمكانة هامة وحياةٍ مفعمةٍ بالإنجازات. وعاش جيمي في 4 قارات، وانتقل 15 مرة عبر 12 بلداً، وسافر إلى أكثر من 28 بلداً حول العالم. ويتمتع بخبرة تتجاوز 30 عاماً في مجال الرقابة المالية، وإدارة المخاطر، وإدارة التغيير، وقام بدعم تحول عددٍ من الشركات متعددة الجنسيات في الكثير من القطاعات والأسواق.

وبفضل خبرة جيمي وتجاربه ومعارفه الواسعة في مجال الأعمال والتمويل، بالإضافة إلى كونه في مرحلة متقدمة من مسيرته المهنية، لا يوجد أي سبب يدفعه إلى المشاركة في برنامج المدراء التنفيذيين العالمي في مجال الأعمال والتمويل، أو في برنامجٍ دراسي مكثّف. فلماذا فعل ذلك؟ أوضح قائلاً: “كنت أبحث عن دورة مناسبة لأعضاء طاقم عملي للمشاركة بما قد يفيد تطورهم المهني ويوفّر اعتماداً مهنياً من هيئة محاسبة معترف بها. وخلال التواصل مع هيئات محاسبة مختلفة، قام المدير المشارك لقسم الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وباكستان من جمعية المحاسبين المحترفين المعتمدين الدوليين باقتراح هذا البرنامج علي”.

وتابع حديثه قائلاً: “قررت المشاركة في البرنامج لفهم كيفية تقديمه والمنافع التي سيوفرها، وفهم الجهد المطلوب في الدراسة وصعوبة النجاح في الوقت ذاته. وفي الأساس، أردت أن أفهم الفوائد التي قد تعود على الشركة لقاء تمويل الأفراد للمشاركة ومقدار الدعم الذي يحتاجون إليه للنجاح، وذلك خلال أداء أعمالهم اليومية”.

وخاض جيمي العملية بأكملها من الألف إلى الياء عبر وضع نفسه مكان أحد المرشحين للبرنامج.

وأضاف: “يجب أن تكونوا متوازنين عند مشاركتكم في البرنامج – والتأكد من أنكم تركّزون على دراستكم وخبراتكم لإثبات أنه بإمكانكم الاستفادة من كل ما يتعلق بمؤسستكم وتقديم رؤى عملية وملائمة للإدارة العليا التي تعملون تحت الإشراف المباشر لها. ورأيت العديد من الناس يضيعون في محاولة تعلم كل النظرية من جديد، إلّا أنّ ذلك ليس الهدف من البرنامج. فالهدف يتمثل في إثبات قدرتكم على جمع كل النظريات معاً وعرضها بطريقة واضحة وموجزة ومقنعة”.

وتابع قائلاً: “يقول بعض الناس أنه يتوجّب عليكم كتابة الكثير من الكلمات؛ وإن لم تفعلوا ذلك فلن تنجحوا. هذا الأمر ليس صحيحاً. لكي تنجحوا، يتوجّب عليكم امتلاك القدرة على فهم أسئلة الامتحان، وعدم الابتعاد عن الأسئلة وإيصال إجاباتكم بوضوح. وفي الحياة العملية، يتلقى كبار المدراء التنفيذيين أعداداً كبيرة من رسائل البريد الإلكتروني يوميّاً. لذا، من أجل توضيح نقطة معينة وجذب اهتمام ذلك الشخص، عليكم أن تكونوا واضحين وموجزين”.

وبعد تجربة البرنامج بشكل مباشر، قال جيمي بثقة: “أعتقد أن البرنامج مفيد للغاية، خاصةً بالنسبة للأشخاص في مقتبل مسيرتهم المهنية والذين يشغلون مناصب تنفيذية. ويوفر البرنامج تحديثاً للنظرية التي تم تعلمها مسبقاً أثناء إكمال التدريب الجامعي أو ما بعد الجامعي؛ حيث يمكنه التأكيد على كيفية تفاعل وظيفة أو دور شخص معين مع وظيفة أو دور الآخرين لتقديم معلومات كاملة إلى الإدارة التنفيذية أو مجلس الإدارة للنظر فيها؛ كما يسهم في تحسين مهارات التواصل حيث يجب تقديم المعلومات بطريقة واضحة وموجزة ومقنعة؛ وأخيراً، يعتبر البرنامج اعترافاً مهنياً بالكفاءات التي تم تحقيقها والتي يمكن أن تساعد على فتح الأبواب لمزيد من المناصب العليا”.

وحول كيفية تأثير البرنامج على جيمي شخصياً، قال بابتسامة ساخرة: “لو لم أقم بذلك، لكانت حياتي أسهل بكثير، إلّا أنها كانت ستكون مجزية بدرجة أقل. وجدّد البرنامج اهتمامي بالقراءة والدراسة. وفور مشاركتي في هذا البرنامج، أدركت أنه عمليٌ وممتع. ما كنت أتوقع أن أدرس للامتحانات وأستمتع بذلك؛ كنت أفعل ذلك في السابق لاجتياز الامتحانات فحسب، إنما هذه المرة استمتعت بذلك فعلاً!”

قام جيمي بجمع الدفعة الأولى من شركاء شركة “بيبسي كو” للمشاركة في البرنامج عام 2017، انطلاقاً من إدراكه للقيمة الفعلية لبرنامج المدراء التنفيذيين العالمي في مجال الأعمال والتمويل، وكيف يمكنه رفع مستوى موظفيه إلى حد كبير وبشكل احترافي. على الرغم من أن المرشحين كانوا من بلدان مختلفة ويتحدثون لغات مختلفة، إلا أنهم أجمعوا أن البرنامج أثّر بشكل إيجابي على تطورهم المهني وأنهم يوصون به بشدة للشركاء آخرين. واستناداً إلى ردود الفعل الإيجابية للغاية، جعلت شركة “بيبسي” الآن من برنامج المدراء التنفيذيين العالمي في مجال الأعمال والتمويل جزءاً لا يتجزأ من تطوير الأشخاص في مؤسستها، وخاصة أولئك المشاركين في التخطيط وتمويل الأعمال.

شكراً على موافقتكم، جيمي دوركان. خذوا بنصيحة خبيرٍ في القطاع، وسجّلوا في البرنامج، وأطلقوا العنان لحياتكم المهنية.

المصدر: “ايتوس واير”

للاتصال:

المعهد المعتمد للمحاسبين الإداريين

أدينيكي أولاياندي، اختصاصي- تطوير الأعمال

هاتف: +97143689432

البريد الإلكتروني: Adenike.Olayande@aicpa-cima.com

I am the Owner of this educational search portal to facilitate the students to pick up the desired programs.

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three + five =