Fakih IVF Fertility Center Marches In Support Of Education

One of the leading healthcare facilities joins hands for Dubai Cares’ Walk for Education

Dubai, United Arab Emirates, 19 February 2019, (AETOSWire): Medical representatives and members of the management and staff from Fakih IVF Fertility Center walked in solidarity with millions of children, in support of education in developing countries. The 3-km walk was organised by Dubai Cares, which brought to focus the challenges faced by children all over the world in acquiring quality education.

“Fakih IVF has always been committed to advancing the healthcare landscape in the UAE, and we consider it equally important to contribute to worthwhile initiatives that translate the vision of our wise leadership into action. Our participation at the walkathon is an effort to drive Dubai closer to the United Nations Sustainable Development Goals, as well as support the creation of an inclusive society, which not only offers quality education, but fosters equal learning for opportunities for all,” said Dr Michael Fakih, Medical Director of Fakih IVF Fertility Center.

It has been noted that education remains an isolated right for several children around the world, the key factors being inequality and marginalization. Studies indicate that more than 260 million children around the world are out of school, and others who have access to education walk miles to reach their destination. The Dubai Cares’ Walk for Education is an effort to shed light on the magnitude of this problem, as well as tackle the global learning crisis through strategic deliverables.

*Source: AETOSWire

Contacts:
SAHARA Communications

Noor Abdelhafez, Account Executive, +97143298996, +971506946519

n.hafiz@saharapr.com / www.saharagcc.com

أحد المنشآت الرائدة في مجال الرعاية الصحية يتضامن مع مبادرة دبي العطاء من أجل التعليم

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 19 فبراير 2019، (“ايتوس واير”): شارك أعضاء الكادر الطبي والإداري في مركز فقيه للإخصاب في مسيرة دبي العطاء من أجل التعليم، تضامناً مع ملايين الأطفال حول العالم، ودعماً لحق التعليم في البلدان النامية. أقيمت المسيرة المُنظمة من قبل دبي العطاء على مسافة 3 كم، من أجل تسليط الضوء على معاناة الأطفال حول العالم الذين يقطعون مسافات شاسعة يومياً للوصول إلى مدارسهم.

وقال الدكتور مايكل فقيه، المدير الطبي لمركز فقيه للإخصاب: “يلتزم المركز على الدوام بتعزيز صورة الرعاية الصحية في دولة الإمارات. ونعتقد بأن المساهمة في المبادرات القيّمة والهادفة لا تقل أهمية عن الجهود التي نبذلها بمجال الرعاية الصحية، لكون هذه المبادرات تترجم رؤية قيادتنا الحكيمة إلى أفعال. وتأتي مشاركتنا في مسيرة دبي العطاء من أجل التعليم ضمن مساعينا للمساهمة في جهود دبي لتحقيق أهداف الأمم المتحدة للتنمية المستدامة، وضمان مجتمع شامل الذي لا يقدم فقط التعليم النوعي وإنما يعزز تكافؤ الفرص التعليمية للجميع”.

ويواجه الكثير من الأطفال حول العالم صعوبات في الحصول على حقهم بالتعليم بسبب تعمق مشكلات انعدام المساواة، والإقصاء، والتهميش. وتشير الدراسات إلى أن أكثر من 260 مليون طفل حول العالم خارج المدارس، كما أن الكثير من الأطفال الملتحقين بالمدارس يقطعون مسافات شاسعة للوصول إليها. وتسعى مسيرة دبي العطاء من أجل التعليم إلى تسليط الضوء على حجم هذه المشكلة، فضلاً عن معالجة أزمة التعليم العالمية من خلال سلسلة من النتائج والمخرجات الاستراتيجية.

 

*المصدر: “ايتوس واير

للاتصال:            

“صحارى كوميونيكيشنز”

نور عبد الحافظ، تنفيذي حسابات العملاء، +97143298996، +971506946519

n.hafiz@saharapr.com

I am the Owner of this educational search portal to facilitate the students to pick up the desired programs.

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

two × five =