Health Education England and St. George’s University Reach Agreement on New Program to Fill Postgraduate Medical Training Programmes in England

ST GEORGE’S, Grenada–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– At a ceremony in Grenada, leaders of Health Education England (HEE), part of the National Health Service (NHS), and St George’s University (SGU) signed a Memorandum of Understanding to enable SGU School of Medicine graduates to undertake postgraduate training in England, with the first intake expected in the autumn of 2018. SGU School of Medicine is the only Caribbean medical school in a direct agreement with Health Education England for the first 18-month program to provide graduates for post-graduate training. The agreement is expected to facilitate 50-100 trainees annually from SGU School of Medicine entering the NHS in England.

This agreement establishes a pathway for a significant number of SGU School of Medicine graduates to join the Widening Access to Specialty Training (WAST) Programme, an initiative within NHS that recruits overseas postgraduate doctors, with a focus on ensuring they are able to enter general practice and psychiatry training programmes, the expansion of both specialties being a key priority for the NHS. Sixteen SGU graduates will begin WAST in the next seven months, with many more in the application process.

Graduates will undertake one or two post-graduate foundation years, depending on prior experience, followed by entry into specialty training. This postgraduate training is recognised for licensure and given credit in the UK, the European Union, and Commonwealth countries.

“Our role is to ensure the health workforce in England can meet the challenges faced by the NHS, which includes the provision of services in underserved areas,” said Professor Ian Cumming, Chief Executive of Health Education England. “We are very impressed that graduates provided by SGU are of the high standard demanded by the NHS; I look forward to the first intake arriving in 2018.”

HEE Director of Global Engagement Ged Byrne added, “St. George’s students are well qualified and talented. We anticipate they will have great success in our post-graduate training programmes and in practice in the UK afterwards.”

“This agreement highlights the increasingly important role played by SGU as an international institution in global health care,” said Dr. G Richard Olds, President of SGU. “Our extensive network of partner universities and teaching hospitals around the world, including in England, ensures our students receive a comprehensive education in a range of clinical environments. This is reflected in the fact that we are the only Caribbean medical school to enter into an agreement with HEE, enabling our graduates to apply for the WAST programme. England has one of the most stringent regulatory frameworks in the world, and that our graduates now have this opportunity is reflective of their calibre. We are delighted that this major development has taken place in the 70th anniversary year of the NHS.”

With intakes in February and August each year, most successful applicants will join a one-year post-graduate foundation clinical course in England, where they will improve the skills and competencies required for admission to specialty training. The programme will typically consist of six months of psychiatry training followed by six months in an acute hospital setting. Upon completing the programme, graduates will be eligible to apply for an Alternative Certificate of Foundation Competencies, after which they can apply for a three-year programme of specialty training in England.

Commenting on the importance of the agreement for SGU in the UK, Rodney Croft, Dean of Clinical Studies, UK, said, “I am delighted that St. George’s medical graduates, some of whom have received clinical training in our 17 NHS affiliated hospitals in England, will now have the opportunity to return to England to practice—thereby helping to offset the numerical and specialty shortage of doctors we are presently experiencing.”

The location of training for those on the WAST programme will be assigned by HEE, with most programmes focusing on areas of acute shortage, predominantly in the Midlands, East, North and South West of England, Yorkshire, and the Humber. Successful applicants will be offered their highest available location preference.

“One of our central aims is to find ways to train doctors in the areas they are needed most,” continued Dr. G. Richard Olds, SGU President. “The global shortage of medical professionals is exacerbated by maldistribution, both by geography and specialty. This agreement, which will encourage our graduates to train in family medicine and psychiatry in areas of England with the greatest need, is one example of how we are making a significant positive impact around the world.”

Ends-

Issued by Raitt Orr & Associates on behalf of St. George’s University.

Notes to editors:

St. George’s University is a centre of international education, drawing students and faculty from over 140 countries to the island of Grenada, West Indies. St. George’s is affiliated with educational institutions worldwide, including in the United States, the United Kingdom, Canada, Australia, and Ireland.

The University has graduated over 18,000 physicians, veterinarians, scientists, and public health and business professionals who are practicing across the world. The University programmes are accredited and approved by many governing authorities.

Health Education England (HEE) exists to support the delivery of excellent healthcare and health improvement to the patients and public of England by ensuring that the workforce of today and tomorrow has the right numbers, skills, values and behaviours, at the right time and in the right place.

Originally established as a Special Health Authority in 2012, HEE is now a Non-Departmental Public Body (NDPB), as of 1 April 2015, under the provisions of the Care Act 2014.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20180712005584/en/

*Source: AETOSWire

Contacts

St George’s University
Raitt Orr
Henry Gilliver
Henry@raittorr.co.uk
+44 (0) 207 922 7719
or
Health Education England
pressoffice@hee.nhs.uk

View this news release online at:
http://www.businesswire.com/news/home/20180712005584/en

هيئة التعليم الصحي في إنكلترا وجامعة سانت جورج تتوصلان إلى اتفاقٍ حول برنامجٍ جديدٍ لملء برامج الدراسات العُليا للتدريب الطبي في إنكلترا

سانت جورج، غرينادا – (بزنيس واير/“ايتوس واير”): وقّع مسؤولو هيئة التعليم الصحي في إنكلترا (“إتش إي إي”)، وهي جزءٌ من هيئة الخدمات الصحية الوطنية (“إن إتش إس”)، وجامعة سانت جورج (“إس جي يو”)، خلال احتفال أقيم في غرينادا، على مذكرة تفاهمٍ تُمكّن خريجي كلية الطب في جامعة سانت جورج من تلقي التدريب على مستوى الدراسات العُليا في إنكلترا، ومن المتوقع أن تكون الدفعة الأولى في خريف عام 2018. تُعتبر كلية الطب في جامعة سانت جورج كلية الطب الوحيدة في الكاريبي التي توقع اتفاقاً مباشراً مع هيئة التعليم الصحي في إنكلترا للبرنامج الأولي الممتد لـ 18 شهراً وذلك بهدف تأمين التدريب على مستوى الدراسات العُليا لخريجي الكلية. ومن المُزمع أن يُسهل هذا الاتفاق دخول 50-100 متدربٍ سنوياً من كلية الطب في جامعة سانت جورج إلى هيئة التعليم الصحي في إنكلترا.

يُمهد هذا الاتفاق الطريق أمام عددٍ كبيرٍ من خريجي كلية الطب في جامعة سانت جورج للانضمام إلى برنامج “توسيع نطاق الوصول إلى التدريب التخصصي” (“دبليو إيه إس تي”)، وهي مُبادرةٌ داخل هيئة التعليم الصحي تعمل على تعيين الأطباء لتلقي التدريب على مستوى الدراسات العليا من خارج البلاد، مع التركيز على قدرتهم على دخول برامج التدريب على المُمارسة العامة والطب النفسي؛ إذ يعدّ توسيع نطاق كلا الاختصاصين أولويةً بالنسبة لهيئة التعليم الصحي. سينخرط 16 خريجاً من جامعة سانت جورج في برنامج “توسيع نطاق الوصول إلى التدريب التخصصي” خلال الأشهر السبعة المُقبلة، مع وجود الكثيرين غيرهم من الذين يمرون بمرحلة تقديم الطلبات.

هذا وسيخضع الخريجون إلى تدريبٍ تحضيريٍ على مستوى الدراسات العُليا لمدة عام أو عامين، ويعتمد ذلك على خبرتهم السابقة، يليها الالتحاق بالتدريب التخصصي. يُعتبر هذا التدريب على مستوى الدراسات العليا مُعترفاً به من قبل الجهات المُرخصة، كما أنّه حاصلٌ على الاعتماد في المملكة المتحدة، والاتحاد الأوروبي، ودول الكومونولث.

قال البروفيسور إيان كومينج، الرئيس التنفيذي لهيئة التعليم الصحي في إنكلترا، في سياق تعليقه على الاتفاق: “يتمثل دورنا في الحرص على أن تكون القوى العاملة في المجال الصحي في إنكلترا على قدر التحديات التي تواجهها هيئة الخدمات الصحية الوطنية، والتي تشمل تقديم الخدمات في المناطق المحرومة. كما أنّنا مُنبهرون للغاية لكون الخريجين الذين تُقدّمهم جامعة سانت جورج يتمتّعون بالمعايير العليا التي تتطلبها هيئة الخدمات الصحية الوطنية؛ وإنّي أتطلع قُدماً للدفعة الأولى التي من المُزمع أن تصل في عام 2018”.

ومن جانبه، أضاف جيد بيرني، مدير شؤون المشاركة العالمية في هيئة التعليم الصحي، قائلاً: “يتمتع طلبة جامعة سانت جورج بقدرٍ جيدٍ من المواهب والمؤهلات. ونتوقع أن يحققوا نجاحاً كبيراً ضمن برامجنا الخاصة بالتدريب على مستوى الدراسات العليا، وفيما يليها من مُمارسةٍ داخل المملكة المتحدة”.

وقال الدكتور جي. ريتشارد أولدز، رئيس جامعة سانت جورج، في السياق ذاته: “يُسلط هذا الاتفاق الضوء على الدور مُتنامي الأهمية الذي تؤديه جامعة سانت جورج كمؤسسةٍ دوليةٍ في مجال الرعاية الصحية العالمية. تحرص شبكتنا الموسعة من الجامعات والمستشفيات الجامعية الشريكة حول العالم، بما في ذلك إنكلترا، على حصول طلبتنا على تعليمٍ شامل في طيفٍ كبيرٍ من البيئات السريرية. وينعكس هذا في كوننا كلية الطب الكاريبية الوحيدة التي تدخل في اتفاقٍ مع هيئة التعليم الصحي، مما يُتيح لخريجي جامعتنا التقدم بطلب لبرنامج ’توسيع نطاق الوصول إلى التدريب التخصصي‘. وتتمتع إنكلترا بواحدٍ من أكثر الأطر التنظيمية صرامةً في العالم، وما حصول خريجي جامعتنا على هذه الفرصة إلّا دليلٌ على كفاءتهم. نشعر بسعادةٍ بالغةٍ لمصادفة هذا التطور الكبير مع الذكرى السبعين لتأسيس هيئة الخدمات الصحية الوطنية”.

ستأتي الدفعات في شهري فبراير وأغسطس من كلّ عام، وسيتمكن أكثر المُقدمين نجاحاً من الانضمام إلى دورةٍ تدريبيةٍ سريريةٍ تحضيرية على مستوى الدراسات العُليا تمتد لعامٍ واحد، حيث سيتمكنون من تعزيز المهارات والكفاءات المطلوبة للانخراط في التدريب التخصصي. سيتكون البرنامج عموماً من ستة أشهرٍ من التدريب في مجال الطب النفسي، ويليها ستة أشهرٍ من التدريب في بيئةٍ صارمةٍ داخل المستشفيات. سيُصبح الطلبة، فور إكمالهم للبرنامج، مؤهلين لتقديم طلب للحصول على “الشهادة البديلة للكفاءات الأساسية”، والذي يُمكنكم بعدها التقدم بطلب لبرنامج يمتد لثلاثة أعوام للتدريب التخصصي في إنكلترا.

وفي سياق تعليقه على أهمية الاتفاق بالنسبة لجامعة سانت جورج في المملكة المتحدة، قال رودني كروفت، عميد قسم الدراسات السريرية، المملكة المتحدة: “أنا سعيد لأنّ خريجي كلية الطب في جامعة سانت جورج، والذين تلقى البعض منهم التدريب السريري في المستشفيات الـ 17 المرتبطة بهيئة الخدمات الصحية الوطنية، سيحظون بفرصة العودة إلى إنكلترا من أجل المُمارسة- وبالتالي سيُسهمون في تعويض النقص العددي والتخصصي بين الأطباء الذي نعاني منه حالياً”.

ستقوم هيئة التعليم الصحي بتحديد موقع التدريب المخصص لأولئك المشاركين في برنامج “توسيع نطاق الوصول إلى التدريب التخصصي”، مع تركيز غالبية البرامج على المجالات التي تُعاني من نقص حادٍ، والتي يأتي مُعظمها في وسط، وشرق، وجنوب غربي إنكلترا، يوركشاير، والهمبر. وسيُمنح المُقدمون الناجحون الموقع الذي يُفضّلونه من بين المواقع المتوفرة.

وأضاف الدكتور جي. ريتشارد أولدز، رئيس جامعة سانت جورج، مُعلقاً في السياق ذاته: “يتجسد أحد أهدافنا الرئيسية في إيجاد طُرقٍ لتدريب الأطباء في المجالات حيث توجد حاجةٌ مُلحة لهم. تتفاقم مُشكلة النقص العالمي في الأخصائيين الطبيين بسبب سوء التوزيع على الصعيدين الجغرافي والتخصصي على حدٍّ سواء. يُعتبر هذا الاتفاق، الذي يُشجّع خريجي جامعتنا على التدريب في مجالات طب الأسرة وطب النفس في المناطق التي توجد فيها حاجة مُلحة لهذه الاختصاصات في إنكلترا، مثالاً على كيفية خلقنا لأثرٍ إيجابيٍ هام حول العالم”.

-انتهى-

صادر عن “رايت أور” وشركائه بالنيابة عن جامعة سانت جورج.

ملاحظات إلى المحررين:

تعتبر جامعة “سانت جورج” مركزاً للتعليم الدولي، حيث تجذب الطلاب وأعضاء هيئة التدريس من أكثر من 140 دولة إلى جزيرة غرينادا بجزر الهند الغربية. وترتبط جامعة “سانت جورج” بالمؤسسات التعليمية في جميع أنحاء العالم، بما في ذلك في الولايات المتحدة والمملكة المتحدة وكندا وأستراليا وايرلندا.

وساهمت الجامعة بتخريج أكثر من 18 ألف من الأطباء والأطباء البيطريين والعلماء والمهنيين العاملين في مجال الصحة العامة والأعمال ممن يمارسون نشاطهم في جميع أنحاء العالم. وتعتبر برامج الجامعة معتمدة قبل الكثير من الجهات الحكومية.

تم إنشاء هيئة التعليم الصحي في إنكلترا (“إتش إي إي”) لتوفير التميز في مجال الخدمات الصحية وتحسين الصحة للمرضى والجمهور في إنكلترا من خلال الحرص على تمتع القوى العاملة الحالية والمستقبلية بالأعداد والمهارات والقيم والسلوكيات المناسبة، في الوقت والمكان المناسبين.

وتجدر الإشارة إلى أن هيئة التعليم الصحي، والتي تأسست في بداية الأمر في عام 2012 كهيئة صحية خاصة، تُعتبر الآن هيئة عامةً غير وزارية، وذلك اعتباراً من 1 أبريل لعام 2015 وبموجب أحكام قانون الرعاية 2014.

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على موقع “بزنيس واير” (businesswire.com) على الرابط الإلكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20180712005584/en/

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

المصدر: “ايتوس واير

للاتصال:

جامعة سانت جورج

رايت أور

هنري جيليفر

هاتف: 4402079227719+

البريد الإلكتروني: Henry@raittorr.co.uk

أو

هيئة التعليم الصحي في إنكلترا

البريد الإلكتروني: pressoffice@hee.nhs.uk

يمكنكم الاطلاع على هذا البيان الصحفي على الإنترنت عبر الرابط الإلكتروني التالي:

http://www.businesswire.com/news/home/20180712005584/en

I am the Owner of this educational search portal to facilitate the students to pick up the desired programs.

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twenty − 2 =