Sharjah Biennial 14 Kicks off under the title: Leaving the Echo Chamber

Sharjah, United Arab Emirates, March 7, 2019—(AETOSWire)– Under the patronage of His Highness Sheikh Dr. Sultan bin Muhammad Al Qasimi, Member of the Supreme Council and Ruler of Sharjah, the 14th edition of Sharjah Biennial (SB14) commenced on Thursday at the Sharjah Art Foundation (SAF) Art Spaces in Al Mureijah.

SB14, held this year under the title ‘Leaving the Echo Chamber’, will feature three distinct exhibitions; Zoe Butt’s exhibition Journey Beyond The Arrow; Omar Kholeif’s Making New Time and Claire Tancons’ Look for Me All Around You.

SB14 features over 80 established and emerging artists from around the globe, including over 60 new commissions, as well as many never-before-seen works that will displayed in various locations across the emirate of Sharjah, the Mureijah Square and the Arts Square, as well as in SAF’s studios in Al Hamriyah, in the East Coast city of Kalba and other spaces in Umm Al Quwain.

The Sharjah Art Foundation is also organizing the 12th edition of the March Meeting 2019, from 9 -11 March, 2019 at the Sharjah Institute of Theatrical Arts in Al Mureijah, which will include panel discussions, performances, films and artistic productions, in line with the themes of the three exhibitions at SB14.

SB14 will also feature independent film screenings for film lovers in the UAE; as well as educational programs, aligned with this year’s theme ‘Leaving the Echo Chamber’.

Programs intended for adults and children include workshops on photography, drawing, writing and theatrical performance. Other workshops for ‘People of determination’ provide a variety of topics on photography skills, puppetry, drawing, musical instruments and Islamic art; while the schools and youth centers’ program offers a set of workshops and field trips on topics such as abstract art, architecture and storytelling.

SB14 is made possible through the generous support of Van Cleef & Arples (Gold Sponsor) and Crescent Petroleum (Silver Sponsor). In-kind support is offered by Sharjah Municipality, Sharjah Roads and Transport Authority; Sharjah Electricity and Water Authority; Bee’ah, the Dubai Economic Department; the Institut Français in the UAE and the Institut Français in France.

The Sharjah Biennial is the most important cultural event in the Arab world and, since its inception in 1993, has been instrumental in supporting the arts landscape in the UAE and the region.

*Source: AETOSWire

Contact:

Hussain Al Mulla, Media Relations Executive

+971563980067

Hussain.AlMulla@SGMB.ae   

انطلاق بينالي الشارقة 14 تحت عنوان "خارج السياق

الشارقة، الإمارات العربية المتحدة، 07 مارس 2019-(“ايتوس واير”)- تحت رعاية وحضور صاحب السمو الشيخ الدكتور سلطان بن محمد القاسمي عضو المجلس الأعلى حاكم الشارقة، انطلقت اليوم الخميس، الدورة الرابعة عشر من بينالي الشارقة، في المباني الفنية التابعة لمؤسسة الشارقة للفنون بمنطقة المريجة.

وتشتمل هذه الدورة التي تحمل عنوان “خارج السياق” على ثلاثة معارض رئيسة هي: “رحلة تتخطى المسار”، و”صياغات لزمن جديد”، و”ابحث عني فيما تراه”، والتي جرى تقييمها من قبل زوي بُت، وعمر خُليف، وكلير تانكونس.

يشارك في هذه الدورة من بينالي الشارقة ما يزيد عن 80 فناناً محترفاً وناشئاً من جميع أنحاء العالم. وستضم المعارض الثلاثة أكثر من 60 تكليفاً، إلى جانب العديد من الأعمال التي لم تقدم من قبل، والتي سيجري عرضها في عدة مواقع من إمارة الشارقة وتشمل: ساحة المريجة، وساحة الخط، وساحة الفنون، واستوديوهات الحمرية، ومواقع أخرى في مدينة كلباء وإمارة أم القيوين.

وبالتزامن مع انطلاق بينالي الشارقة تنظم مؤسسة الشارقة للفنون الدورة الثانية عشر من “لقاء مارس 2019″ في الفترة ما بين 9 – 11 مارس 2019 في معهد الشارقة للفنون المسرحية بمنطقة المريجة. الذي يتضمن جلسات حوارية وعروض أدائية وفيلمية وتفعيلات لبعض الأعمال الفنية، بما يتماشى مع الأفكار المطروحة ضمن المعارض الثلاثة المقدمة خلال البينالي”.

وفي سياق متصل يشهد برنامج فعاليات بينالي الشارقة 14 العديد من عروض الأفلام المستقلة، التي تهدف إلى خلق منصة مختلفة لمحبي السينما في دولة الإمارات.

وتقدم المؤسسة خلال فترة انعقاد بينالي الشارقة 14 عدداً من البرامج التعليمية التي تتماشى مع مفهوم “خارج السياق” وتركز على أبرز التقنيات والأساليب الفنية التي تطرحها الدورة الحالية.

وتتضمن البرامج الموجهة للكبار والأطفال ورش عمل مستوحاة من أعمال الفنانين المشاركين التي تركز على موضوعات التصوير الفوتوغرافي، والرسم، والكتابة، وعروض الأداء.

بينما تركز ورش العمل الموجهة لذوي الإعاقة على مهارات التصوير الفوتوغرافي، وصناعة الدمى، والرسم، وصناعة الأدوات الموسيقية، والفن الإسلامي.

أما البرنامج الموجه للمدارس ومراكز الناشئة فيطرح مجموعة من ورش العمل والرحلات الميدانية التي تتناول عدة موضوعات من ضمنها الفن التجريدي، والهندسة المعمارية، والقصص المصورة.

ويذكر أن الدورة الرابعة عشر من بينالي الشارقة جاءت بدعم من فان كليف آند آربلز (الراعي الذهبي)، وشركة نفط الهلال (الراعي الفضي).  

كما دعم هذا الحدث كل من بلدية الشارقة، وهيئة الطرق والمواصلات في الشارقة، وهيئة كهرباء ومياه الشارقة، وشركة بيئة واقتصادية دبي والمعهد الفرنسي في الإمارات والمعهد الفرنسي في فرنسا.

هذا ويُعدّ بينالي الشارقة من أهم التظاهرات الثقافية في العالم العربي؛ فقد لعب منذ انطلاقته عام 1993 دوراً مهماً في تفعيل المشهد الفني في دولة الإمارات العربية المتحدة والمنطقة بشكل عام.

 

المصدر: “ايتوس واير”

للاتصال:

حسين المُلا، تنفيذي علاقات إعلام، 971563980067+

Hussain.AlMulla@SGMB.ae

I am the Owner of this educational search portal to facilitate the students to pick up the desired programs.

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

seventeen + thirteen =